آفتاب

آتش بس در اوکراین نقض شد/ افزایش شمار کشته ها به 35 نفر

آتش بس در اوکراین نقض شد/ افزایش شمار کشته ها به 35 نفر

با نقض آتش بس بین مخالفان دولت و نیروهای امنیتی اوکراین، درگیری های خشونت بار در میدان استقلال کی یف از سرگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، با شکسته شدن توافق آتش بس از سوی مخالفان "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری اوکراین، اعتراضات ضد دولتی در پایتخت این کشور از سرگرفته شد. طبق گزارش وزارت بهداشت اوکراین با کشته شدن شمار دیگری از مخالفان در درگیری های امروز شمار تلفات خشونت های دو روز اخیر در اوکراین به 35 نفر رسید. همچنین گزارش ها از انتقال حدود 300 مجروح به بیمارستان های کی یف به دلیل حضور در این درگیری ها حکایت دارد.

پلیس کی یف امروز پنج شنبه اعلام کرد مخالفان با تیراندازی، پرتاب اشیاء مختلف و کوکتل مولوتوف به سوی نیروهای امنیتی دهها نفر از آنها را مجروح کرده اند. وزارت کشور اوکراین نیز طی بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی در دفاع از خود اقدام به شلیک گاز اشک آور و برخورد با معترضان کرده اند.

در جریان حمله معترضان خشمگین به نیروهای پلیس در میدان استقلال کی یف، این نیروها به نزدیکی قصر اوکتیابرسکی که محل برگزاری کنسرت های بزرگ است، نقل مکان کرده اند. به گفته شاهدان صدای شلیک گلوله و زد و خورد معترضان با پلیس در مناطق مختلف شهر به گوش می رسد. گفتنی است با از سرگیری درگیری ها، توافق شب گذشته دولت اوکراین و سران اپوزیسیون این کشور در کمتر از 24 ساعت نقض و وضعیت بحرانی بار دیگر در پایتخت حاکم شد.

کد N135440

وبگردی