آفتاب

نماینده مجلس ملی ترکیه از اردوغان شکایت کرد

نماینده مجلس ملی ترکیه از اردوغان شکایت کرد

آنکارا - ایرنا - ˈ آتیلا کارتˈ نماینده مردم ˈقونیه ˈ از حزب جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه، علیه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر، ˈبکر بوزداغˈ وزیر دادگستری و ˈ محمد متین ارˈ نماینده حزب حاکم ˈعدالت و توسعه ˈ این کشور اقامه دعوی کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در مجلس ملی ترکیه گفت: من به خاطر اظهارات کذب این سه نفر درباره ادعای حمله به یک بانوی محجبه در اسکله ˈکاباتاشˈ استانبول توسط معترضان دولتی و نوشیدن مشروبات الکلی توسط اعتراض کنندگان در یک مسجد در این شهر در تابستان گذشته علیه آنان اقامه دعوی کردم.

مقامات دولتی ترکیه در پی اعتراض های مردمی در این کشور به دفعات از حمله معترضان به یک بانوی محجبه و نوشیدن مشروبات الکلی در یک مسجد در استانبول توسط معترضان سخن گفته اند.

براساس این گزارش، یک شبکه تلویزیونی ترکیه به تازگی تصاویری از این بانوی محجبه در اسلکه یاد شده پخش کرد که نشان می دهد وی پس از دقایقی که منتظر همسرش بود با وی سوار تاکسی شده و محل را ترک می کند.

پخش این تصاویر بازتاب گسترده ای در رسانه های جمعی ترکیه داشت و صحت و سقم ادعاهای مقامات بلندپایه دولتی ترکیه و در صدر آنان اردوغان را زیر سووال برد.

این نماینده مجلس ترکیه امروز با عنوان اینکه علیه اردوغان، بوزداغ و متین ار، به دلیل اظهارات کذب در حمله به یک بانوی محجبه و نیز نوشیدن مشروبات الکلی در مسجد توسط اعتراض کنندگان دولتی اقامه دعوی کرده است، گفت: اینگونه که از شواهد بر می آید این افراد از اینکه ادعاهای کذب آنان فاش شده، ناخرسند هستند. آنان با استفاده از قدرت دولتی شان سعی در ایجاد جو تضاد و درگیری در ترکیه داشتند.

وی افزود: در شکایت خود بر این نکته که این سه نفر برای مطامع و منافع سیاسی و شخصی شان صلح اجتماعی را به مخاطره می اندازند تاکید و خواستار بررسی این مساله از سوی دادستان شده ام.

خاورم**2012** 230 ** 1597
کد N135368

وبگردی