آفتاب

روزنامه پاکستانی:حوادث مرزی نباید موجب تنش در روابط تهران و اسلام آباد شود

روزنامه پاکستانی:حوادث مرزی نباید موجب تنش در روابط تهران و اسلام آباد شود

اسلام آباد-ایرنا- روزنامه ˈجنگˈ پاکستان با اشاره به اینکه تهران و اسلام آباد باید با صبر و درایت سوء تفاهم پیش آمده درخصوص ربوده شدن پنج مرزبانی ایرانی را حل کنند؛نوشت: حوادث مرزی نباید به تنش در روابط نزدیک و برادرانه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان منجر شود.

به گزارش ایرنا، این روزنامه اردو زبان روز پنجشنبه درگزارشی باعنوان ˈایران و پاکستان با صبر کارها را پیش ببرندˈ، افزود: روابط دوجانبه تهران و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان تا امروز دوستانه و برادرانه بوده و این روند باید ادامه پیدا کند.

دراین گزارش آمده است: تغییر دولت ها در این دو کشور هرگز باعث دوری میان ایران و پاکستان نشده ومسائل پیش آمده در امتداد مناطق مرزی مشترک همواره میان دو کشور وجود داشته؛ بنابر این تهران و اسلام آباد باید مانند گذشته و با رویکردی برادرانه نسبت به حل و فصل آن گام بر دارند.

روزنامه جنگ نوشت: حوادث مرزی نباید باعث تنش و کدورت میان تهران و اسلام آباد شود با این وجود اظهارات اخیر وزیر کشور ایران درباره اینکه اگر پاکستان اقدامات لازم را برای شناسایی محل نگهداری مرزبان ربوده شده در داخل خاک این کشور انجام ندهد، نیروهای ایرانی به طورمستقل با ورود به خاک پاکستان دراین خصوص اقدام خواهند کرد؛ وضعیت کنونی را تشدید کرده است.

درگزارش این روزنامه پاکستانی با اشاره به تبادل اظهارات تند میان مقام های ایران و پاکستان درخصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی و واکنش اخیر دستگاه دیپلماسی دولت اسلام آباد؛ تصریح شد: نیروهای سپاه مرزی پاکستان سرنخی درباره وجود مرزبان ربوده شده ایران در بخش های صفر مرزی در امتداد با خاک ایران پیدا نکرده و به نظر می رسد تروریست ها نیروهای ربوده شده را در داخل خاک ایران پنهان کرده اند.

این روزنامه اردو زبان نوشت:مقام های ایران باید متوجه این حقیقت باشند که در تمام منطقه گروه های خارجی و خارج از حمایت دولت ها فعال هستند اما کشورهای منطقه باید با همکاری مشترک نسبت به مبارزه و متلاشی کردن این گروه ها اقدام کنند.

این روزنامه پاکستانی تصریح کرد:بنابراین تهران واسلام آباد به جای عنوان کردن اظهاراتی که باعث رویارویی دو کشور می شود با استفاده از همکاری مشترک مانند گذشته باید چنین اختلافاتی را به طور مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

آساق ** 1095 ** 1064
کد N135174

وبگردی