آفتاب

وزیر امورخارجه لهستان وارد پایتخت اوکراین شد

وزیر امورخارجه لهستان وارد پایتخت اوکراین شد

همشهری‌آنلاین: وزیر امورخارجه لهستان وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد. او قرار است با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کند.

جهان > اروپا- همشهری‌آنلاین:
وزیر امورخارجه لهستان وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد. او قرار است با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کند.

رسانه‌های لهستان روز پنجشنبه اعلام کردند رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه این کشور  برای گفت‌وگو با مقامات بلند پایه دولت اوکراین و با هدف تلاش برای پایان‌دادن به ناآرامی‌ها به اوکراین سفر کرده است.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،سیکورسکی قرار است صبح امروز با ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور و لئونید کوزارا ،وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه لهستان روز چهارشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد : « سیکورسکی در کی‌یف به وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان می پیوندد و نشست‌های بلند پایه‌ای با نمایندگان مقامات اوکراین و مخالفان برگزار می‌شود. »

وزرای امور خارجه لهستان ، فرانسه و آلمان پس از نشست‌های روز پنجشنبه برای شرکت در نشست فوق‌العاده وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا عازم بروکسل می‌شوند.

اعتراضات در اوکراین که نوامبر گذشته در حمایت از پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا آغاز شد اواسط ژانویه به خشونت کشیده‌شد.

 در دو روز گذشته در درگیری‌های خیابانی میان نیروهای پلیس ضد شورش و معترضان در کی‌یف دست کم 26 نفر کشته و همچنین 263 معترض و 342 نیروی امنیتی زخمی شده‌اند.

کد N135118

وبگردی