آفتاب

رییسی: روحانیت، اثرگذارترین جریان در جامعه است

رییسی: روحانیت، اثرگذارترین جریان در جامعه است

قم -ایرنا- معاون اول قوه قضاییه، جایگاه روحانیت را بسیار بالا و ارزشمند دانست و گفت: روحانیت، اثرگذارترین جریان بر مردم و جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈسید ابراهیم رییسیˈ روز پنجشنبه در همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت در قم افزود: برغم تمام توطئه ها و شیطنت هایی که علیه روحانیت انجام شده است، پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مطمئن ترین گروه مرجع از نظر مردم، همچنان جامعه روحانیت است.

وی، از روحانیت بعنوان وارثان انبیای الهی یاد کرد و گفت: مسوولیت خطیری بر دوش روحانیت و علما وجود دارد و آنها از جایگاه ممتازی برخوردارند و درخشش روحانیت بعنوان مرجعیت سیاسی و اجتماعی در جامعه برای همگان روشن است.

وی، تاثیرگذاری روحانیت در جامعه، مرجعیت و ولایت فقیه در جامعه را از عوامل شکست دشمنان در عرصه های مختلف برشمرد و افزود: دشمن همیشه بدنبال برنامه ریزی برای کمرنگ کردن اثرگذاری روحانیت بوده و توطئه های گسترده ای در این زمینه انجام داده است.

دادستان کل ویژه روحانیت ادامه داد: امام راحل(ره) با نگاهی حکیمانه، مجموعه دادسرای ویژه روحانیت را با هدف جلوگیری از ورود عناصر ناصالح به جامعه روحانیت ایجاد کرد.

رییسی اظهار داشت: در وهله اول، مسوولیت صیانت از روحانیت بر عهده تک تک روحانیون، طلاب، مدیران حوزه های علمیه، مراجع عظام تقلید و مدیران مدارس است.

وی اضافه کرد: با تدبیر امام، دادسراهای ویژه روحانیت تشکیل شد و با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، این دادسراها با همان قوت راه خود را در انجام وظایف خطیری که بر عهده دارد، ادامه می دهد.

وی گفت: در این راستا گامهای ارزشمندی برداشته شده است و برای رسیدن به اهداف باید گامهای بیشتری نیز برداریم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه بدنبال کاهش ورودی پرونده ها در دادسراهای ویژه روحانیت هستیم، افزود: با تشکیل شورای صلح و سازش متشکل از علمای هر استان می توانیم پرونده های خانوادگی و دعاوی مالی روحانیت را در این شورا بررسی کنیم.

رییسی در ادامه سخنان خود، ورود عرفانهای کاذب را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز با عرفانهای کاذبی مواجهیم که دین ما را تهدید می کند و آن آقایانی که هفته وحدت را هفته برائت اعلام کردند، یک جریان انحرافی هستند.

وی افزود: در این جریانان دستان بیگانگان محسوس است که می خواهند افکار طلاب را منحرف کنند و باید با این جریانات برخورد شود.

همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت، امروز در سالن اجتماعات دادسرای ویژه روحانیت قم برگزار شد.

در این همایش که با موضوع ˈصیانت از جایگاه رفیع روحانیت، راهبردها و راهکارهاˈ ترتیب یافته بود، آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج اسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، رییسی معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل ویژه روحانیت، منتظری رییس کل دادگاه های ویژه روحانیت، قضات، اساتید، فضلا، کارگزاران دادگاه ویژه روحانیت و اعضای دیوان عالی کشور حضور داشتند.

دبیر همایش در این نشست، صیانت از جایگاه رفیع روحانیت و تعامل دو سویه با حوزه های علمیه در بحث گزینش ورودی حوزه ها، آسیب شناسی و راهبردها و راهکارها در این زمینه را از اهداف برگزاری همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت عنوان کرد.

حجت الاسلامˈعلی عبداللهیˈ گفت: در راستای برنامه ریزی برای صیانت از جایگاه روحانیت و به تدبیر شورای عالی حوزه و مدیریت حوزه های علمیه و مجموعه دادستانی ویژه روحانیت و برای تعامل هرچه بیشتر در زمینه پیشگیری از آسیب هایی که روحانیت را تهدید می کند، مقرر شد این همایش در شهر مقدس قم برگزار شود.

همایش سراسری دادسراها و دادگاه های ویژه روحانیت، امروز در سالن اجتماعات دادسرای ویژه روحانیت قم برگزار شد.

آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام منتظری رییس کل دادگاه های ویژه روحانیت نیز در این همایش سخنرانی کردند.

در پایان این همایش نیز کمیسیون های مختلف تخصصی تشکیل شد.ک/3

553 / 380/
کد N135095

وبگردی