آفتاب
درپی تشدید درگیرها

تخلیه ساختمان نخست وزیری و پارلمان اوکراین آغاز شد

تخلیه ساختمان نخست وزیری و پارلمان اوکراین آغاز شد

مسکو-ایرنا- به دنبال تشدید درگیرهای مسلحانه و تنش ها در پایتخت اوکراین و حملات معترضان به اماکن عمومی ودولتی که ازصبح امروز(پنجشنبه)آغاز شده،تخلیه ساختمان نخست وزیری و پارلمان این کشور از کارکنان شاغل در آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک مقام دولت اوکراین روز پنجشنبه به خبرگزاری روسی اینترفاکس گفت: به کارکنان نخست وزیری و پارلمان دستور داده شده است این اماکن را به فورا ترک کنند.

درهمین حال به گزارش رسانه های خبری، تخلیه پارلمان اوکراین از یک ساعت پیش آغاز شده است و نمایندگان و کارکنان مجلس در حال خروج از ساختمان آن می باشند.

در حال حاضر اطراف ساختمان پارلمان خلوت گزارش شده است و در پارک نزدیک آن نیز صدها نفر از طرفداران دولت اوکراین اجتماع کرده اند.

به گزارش اینترفکس، افراد خارج شده از ساختمان به سرعت محل را ترک و به سوی ایستگاه متروی نزدیک پارلمان می دوند.

در برخی خیابان های مرکزی کی یف نیروهای برکوت(پلیس ویژه) مستقر شده و در سنگرهای ایجاد شده معترضان در حال آماده شدن برای دفاع هستند.

گفته می شود درمیدان استقلال 30 مامور پلیس توسط افراط گرایان تک تیرانداز هدف قرار گرفته شده است.

اخبار رسیده حاکی از کشته شدن یک مامور دولتی در جریان این تیراندازی ها است و یک مامور برکوت هم توسط افراط گرایان ربوده شده است.

در خیابان ˈگروشفسکیˈ که ساختمان های مهم دولتی از جمله ساختمان نخست وزیری قرار گرفته چندین کامیون حامل نیروهای وزارت کشور و نیز کامیون های ویژه آتش نشانی مستقر شده اند.

اروپام/2242**518 ** 1064
کد N134989

وبگردی