آفتاب

محاکمه 20 خبرنگار شبکه الجزیره در مصر

محاکمه 20 خبرنگار شبکه الجزیره در مصر

محاکمه 20 خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الجزیره امروز (پنج شنبه) در قاهره برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از نشریه لوپوئن، خبرنگاران شبکه خبری الجزیره که چهار تن از آنها خارجی هستند، به اتهام پخش اخبار نادرست اخبار و حمایت از اسلام‌گرایان امروز در قاهره برگزار می‌شود.

دادگاه مصر خبرنگار استرالیایی، پیتر گرست و خبرنگار مصری کانادایی، محمد فاضل فهمی را به اتهام تحریف تصاویر و حمایت از جنبش اخوان المسلمین مورد محاکمه قرار می‌دهد.

از زمان روی کار آمدن ارتش مصر و عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری روابط میان قطر و مصر تیره و تار شد. قاهره، دوحه را متهم به حمایت از اخوان المسلمین می‌کند و امیرنشین خلیج فارس مقامات جدید مصر را برای سرکوب خشونت بار طرفداران محمد مرسی سرزنش می‌کند. در هفت ماه گذشته بیش از هزاران تن از طرفداران مرسی توسط نیروهای ارتش مصر کشته شدند.

دادگاه مصر، 20 خبرنگار شبکه الجزیره را که هشت تن از آنها دستگیر و مابقی آنها تحت پیگرد هستند را محاکمه می‌کند.

در میان آنها 16 مصری متهم به وابسته بودن به یک سازمان تروریستی و چهار خارجی که دو تن از آنها انگلیسی، یک استرالیایی و یک هلندی هستند برای فراهم کردن پول، تجهیزات و اطلاعات برای پخش اخبار نادرست که موجب تصور یک جنگ داخلی در مصر است، محاکه می‌شوند.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرده است که تنها 9 تن از این افراد برای این شبکه کار می‌کنند و تمام این اتهامات بی‌پایه و اساس را رد می‌کند.

مقامات مصری اعلام کردند که این خبرنگاران بدون مجوز رسمی در این کشور مشغول به کار بودند.

دادگاه مصر شبکه قطری الجزیره در مصر را به اتهام حمایت از اخوان المسلمین پس از عزل مرسی، از رو آنتن قطع کرد و بسیاری از خبرنگاران این شبکه را دستگیر کرد.

انتهای پیام

کد N134966

وبگردی