آفتاب

ساختمان کابینه اوکراین تخلیه شد / ورزشکاران اوکراینی بازی‌های سوچی را تحریم کردند

ساختمان کابینه اوکراین تخلیه شد / ورزشکاران اوکراینی بازی‌های سوچی را تحریم کردند

یک منبع دولت اوکراین اعلام کرد از تمامی وزرای کابینه خواسته شده ساختمان‌ کابینه را تخلیه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساختمان وزرای کابینه اوکراین به دلیل تشدید اعتراضات و انتشار اخباری مبنی بر ورود معترضان به ساختمان‌ها و مراکز دولتی در شهر کی یف تخلیه شد. از تمامی کارمندان این ساختمان خواسته شده است که هر چه سریعتر محل را ترک کنند.

معترضان در کی یف هم چنین به ساختمان پارلمان این کشور هجوم بردند به گفته نیروهای پلیس مستقر در اطراف ساختمان پارلمان، تمامی شورشیان مسلح بوده و با خود مهمات حمل می‌کردند.

بیش از این وزیر کشور اوکراین گفته بود که شورشیان مستقر در میدان استقلال کی یف به سوی پلیس ضد شورش شلیک کرده و 20 پلیس را زخمی کردند.

به گفته وزیر کشور تیراندازی از پنجره‌های ساختمان‌های اطراف میدان استقلال به طرف پلیس رخ داده است.

یکی از اعضای پارلمان اوکراین به خبرنگاران گفت: از تمامی اعضای پارلمان و کارمندان ساختمان پارلمان خواسته شده هر چه سریعتر ساختمان را تخلیه کنند.

کمیته المپیک اوکراین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران رخدادها و خانواده‌ها و عزیزانمان در اوکراین هستیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در زمین مسابقات المپیک زمستانی سوچی برای آنها افتخار آفرین باشیم.

اگرچه بیشتر 44 ورزشکار اوکراینی که در سوچی حضور دارند در مسابقات شرکت کرده‌اند تعدادی از آنها قصد خود را برای بایکوت کردن این مسابقات اعلام کرده‌اند.

چهارشنبه دو اسکی‌باز اوکراینی در مسابقه نیمه نهایی شرکت نکردند.

کمیته المپیک سوچی از ورزشکاران این کشور در سوچی خواسته مسابقات را تحریم نکنند.

انتهای پیام

کد N134914

وبگردی