آفتاب

رییس‌جمهور اوکراین با آتش‌بس موقت موافقت کرد

رییس‌جمهور اوکراین با آتش‌بس موقت موافقت کرد

تسنیم نوشت:

در پی کشته شدن ۲۶ نفر در اعتراضات اوکراین ظرف کمتر از دو روز، رییس جمهوری کشور از "توافق برای آتش بس" با مخالفان خبر داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، در پی کشته شدن 26 نفر در اعتراضات اوکراین ظرف کمتر از دو روز، رییس جمهوری کشور از "توافق برای آتش بس" با مخالفان خبر داد. پیشتر ولادیمیر زمانا، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین به دستور رییس جمهوری برکنار شده بود. رییس جمهوری اوکراین، فرمانده ارتش کشور را برکنار کرد.

سایت رییس جمهوری اوکراین با انتشار بیانیه ای خبر داده است دو طرف با شروع مذاکرات با هدف "پایان دادن به خونریزی ها" موافقت کرده اند.
سایت رسمی رییس جمهوری اوکراین خبر برکناری ولادیمیر زمانا، فرمانده نیروهای مسلح کشور را به دستور ویکتور یانوکویچ، رییس جمهوری منتشر کرده است.
برکناری فرمانده ارتش در پی شدیدترین خشونت ها در بحران سیاسی سه ماه گذشته روی داده است. بحرانی که کی‌یف، پایتخت را به میدان جنگ تبدیل کرده است.
پیشتر سازمان امنیت کشور اعلام کرد کارزاری "ضد تروریستی" را در سراسر کشور برای مقابله با "تهدید روز افزون تندروها" آغاز می کند. برای نخستین بار صحبت هایی نیز از به کارگیری نیروهای مسلح برای مقابله با بحران مطرح شده است.
دریادار یوری ایلین، فرمانده نیروی دریایی اوکراین در حال حاضر جانشین فرمانده کل نیروهای کشور شده است.
هیچ توضیحی درباره دلیل برکناری ژنرال زمانا ارائه نشده است.

5252

کد N134882

وبگردی