آفتاب

وزیر راه: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم

وزیر راه: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم

ایسنا نوشت:

وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم تا بتوانیم کالاهای تولیدی را به صورت بین المللی مبادله کنیم.

 عباس آخوندی در مراسم بهره برداری از خط ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی، افزود: بندرشهید رجایی قطب بندری و کانتینری ایران و حتی منطقه است و باید بیشترین حمل و نقل کانتینری از این بندر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از مهمترین برنامه‌هایمان افزایش حمل و نقل کانتینری از بندر شهید رجایی است، اظهار کرد: در دولت سازندگی برنامه های مهمی برای بهبود اقتصاد کشور در دستور کار قرار گرفت که مهمترین بحث افتتاح خط ریلی سرخس - بندرشهید رجایی به منظور ارتباط با آسیای میانه بود که خوشبختانه مقدار زیادی از این امر تاکنون محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو ایستگاه ریلی کانتینربر ایجاد شده که هر قطار 70 کانتینر حمل و این امر موجب کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود که با این کار می‌توان زمان حمل و نقل را کاهش زیادی داد.

او این اقدام را در جهت افزایش امنیت حمل و نقل دانست و عنوان کرد: می توان حمل و نقل کانتینری را به مرز آسیای میانه رساند تا بتوان از این طریق به اقتصاد کشور کمک شایانی صورت پذیرد.

آخوندی همچنین از اجرایی شدن خط ریلی قزوین-رشت-آستارا خبرداد و اضافه کرد: این موضوع مسیر انتقال به کشور آذرباییجان را آسانتر کرده و باعث می شود تا بتوان حمل و نقل‌های بین‌المللی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر یک قطار برای تردد روزانه پیش‌بینی شده است که با افزایش حمل و نقل کانتینری به تعداد قطارها افزوده خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه منافع زیادی در راه‌اندازی قطارهای کانتینری وجود دارد که سعی در ارتقای این محور داریم، خاطرنشان کرد: برای افزایش حمل و نقل‌های اینچنینی باید تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم کالاهای تولیدی را به صورت بین المللی مبادله کنیم.

3535

کد N134805

وبگردی