آفتاب

مصباحی‌مقدم: تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی حدود 5 درصد است

مصباحی‌مقدم: تورم ناشی از فاز دوم هدفمندی حدود 5 درصد است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، میزان تورم ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی را 4 تا 5 درصد پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم صبح امروز (پنجشنبه) در اجلاس سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که در موسسه فرهنگی شهدای موتلفه برگزار شد، توضیح داد: قیمت تورم ناشی از حامل‌های انرژی 4 تا 5 درصد است اما این مسأله از روی ناچاری است و هیچ‌کس دوست ندارد قیمت‌ها زیاد شود.

وی ادامه داد: اگر بگوییم قیمت‌ها ثابت بماند تا تورم ایجاد نشود، هزینه‌ها، ناکارآمدی و حتی آلودگی‌ها هم بیشتر خواهد شود. بنابراین عاقلانه نیست که مسائل را یکجانبه ببنیم بلکه باید نگاه جامعی داشته باشیم.

مصباحی‌مقدم افزود: تبصره 21 که مربوط به قانون هدفمندی است با تأخیر به مجلس آمد. طبق پیش‌بینی دولت 63 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده بود که 11 میلیارد آن قبلا برای یارانه آب و برق و آرد دیده شده بود و 51 هزار میلیارد آن جدید بود که در پایان کار به 48 هزار میلیارد تومان رسید و تصویب شد.

وی با بیان اینکه "ما در فاز دوم هدفمندی نیازمند اصلاح قیمت حامل‌های انرژی هستیم تا درآمدهای آن را باز توزیع کنیم"، گفت: دولت برای سال 93 از خانواده‌های متقاضی و نیازمند می‌خواهد که مجددا اطلاعات بدهند تا بتوانند یارانه بگیرند. دولت بر اساس اعداد و ارقامی که هنوز نمی‌دانیم معلوم خواهد کرد چه خانواده‌های یارانه خواهد گرفت اما حتما باید همه خانواده‌های که زیر خط فقر هستند مبنا قرار بگیرند علاوه بر این خانواده‌های که تحت پوشش حمایتی قرار می‌گیرند حداقل پرداخت ماهیانه‌شان برای هر نفربه 80 هزار تومان می‌رسد یعنی براساس تغییری که داده می‌شود نیازمندها بیشتر و افراد نیازمند مطابق با سال جاری یارانه دریافت می‌کنند و غیرنیازمندها مشمول یارانه نمی‌شوند.

ادامه دارد...

کد N134802

وبگردی