آفتاب

وزیر راه: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم

وزیر راه: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: نیازمند تأسیس شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل هستیم تا بتوانیم کالاهای تولیدی را به صورت بین المللی مبادله کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، عباس آخوندی در مراسم بهره برداری از خط ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی، افزود: بندرشهید رجایی قطب بندری و کانتینری ایران و حتی منطقه است و باید بیشترین حمل و نقل کانتینری از این بندر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از مهمترین برنامه‌هایمان افزایش حمل و نقل کانتینری از بندر شهید رجایی است، اظهار کرد: در دولت سازندگی برنامه های مهمی برای بهبود اقتصاد کشور در دستور کار قرار گرفت که مهمترین بحث افتتاح خط ریلی سرخس - بندرشهید رجایی به منظور ارتباط با آسیای میانه بود که خوشبختانه مقدار زیادی از این امر تاکنون محقق شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دو ایستگاه ریلی کانتینربر ایجاد شده که هر قطار 70 کانتینر حمل و این امر موجب کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های حمل و نقل می‌شود که با این کار می‌توان زمان حمل و نقل را کاهش زیادی داد.

او این اقدام را در جهت افزایش امنیت حمل و نقل دانست و عنوان کرد: می توان حمل و نقل کانتینری را به مرز آسیای میانه رساند تا بتوان از این طریق به اقتصاد کشور کمک شایانی صورت پذیرد.

آخوندی همچنین از اجرایی شدن خط ریلی قزوین-رشت-آستارا خبرداد و اضافه کرد: این موضوع مسیر انتقال به کشور آذرباییجان را آسانتر کرده و باعث می شود تا بتوان حمل و نقل‌های بین‌المللی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حال حاضر یک قطار برای تردد روزانه پیش‌بینی شده است که با افزایش حمل و نقل کانتینری به تعداد قطارها افزوده خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه منافع زیادی در راه‌اندازی قطارهای کانتینری وجود دارد که سعی در ارتقای این محور داریم، خاطرنشان کرد: برای افزایش حمل و نقل‌های اینچنینی باید تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهیم تا بتوانیم کالاهای تولیدی را به صورت بین المللی مبادله کنیم.

انتهای پیام

کد N134533

وبگردی