آفتاب

خانواده بالاترین نقش را در شکل‌دهی به شخصیت فرد دارد

خانواده بالاترین نقش را در شکل‌دهی به شخصیت فرد دارد

امام جمعه شهر فردیس گفت: دین اسلام به خانواده نگاه اساسی دارد؛ چرا که خانواده به شخصیت فرد شکل می‌دهد و بالاترین نقش را در زندگی انسان دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی، شب گذشته در همایش علمی، پژوهشی و دانشجویی خانواده و سبک زندگی دینی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: متاسفانه امسال در سراسر کشور در خصوص سبک زندگی دینی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه اقدامات زیادی انجام نشده است و باید همایش‌هایی از این دست و بحث سبک و روش زندگی اسلامی بیشتر برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج در مبحث خانواده و سبک زندگی دینی، افزود: در روایات دینی در خصوص ازدواج و تشکیل خانواده در خصوص دو دوره توصیه‌هایی صورت گرفته است؛ یکی قبل از ازدواج و انتخاب همسر و لزوم شناخت ویژگی‌ها و صفات طرفین که باید قبل از ازدواج لحاظ شود و دوره دیگر بعد از ازدواج که در آن تربیت فرزندان اهمیت می‌یابد و این بستگی به شخصیت پدر و مادر و توجه آنها به این امر دارد.

ایمانی خاطرنشان کرد: خانواده نقش بسیار برجسته‌ای در شکل دهی به شخصیت افراد دارد و در روایات است که پدر و مادر باید در تربیت فرزندان بیشترین تشریک مساعی را داشته باشند زیرا خانواده رکن اصلی تربیت فرد است و سبک زندگی خانواده در تربیت فرزندان بسیار موثر است.

اما جمعه شهر فردیس ادامه داد: امروز غرب سعی دارد از طریق ماهواره، اینترنت و رسانه‌های مختلف دیگر سبک زندگی در جامعه ما را به نفع خود رقم بزند؛ لذا برگزاری این‌گونه همایش‌ها در خصوص سبک زندگی می‌تواند مفید و مثمر ثمر باشد.

وی در پایان گفت: متاسفانه سبک زندگی ما تلفیقی از سبک‌های زندگی شرقی، غربی و مختلف است و سبک زندگی اسلامی و دینی کاملاً بر زندگی ما سایه ندارد و امیدواریم که این همایش‌ها بتواند نقشه راهی در خصوص سبک زندگی دینی تدوین و در اختیار جامعه قرار دهد.

انتهای پیام

کد N134429

وبگردی