آفتاب
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس :

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغیه سیاست های اقتصادی مقاومتی یک سند بالادستی است و همه دستگاه های اجرایی کشور برای خودکفایی در اقتصاد ملی باید با یکدیگر همکاری کنند.

رمضانعلی سبحانی فر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری یک سند بالا دستی است و توجه به آن بدون شک راهگشای مشکلات اقتصاد ملی است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای سالامی خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید تمام تهدیدها به فرصت تبدیل شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی اقتصاد ملی با افزایش بهره وری ها باشیم.

وی بر افزایش تولید ملی تاکید کرد و گفت: امروز بسیاری از واحدهای تولیدی کشور با کمتر از 50 درصد ظرفیت های خود کار می کنند و اصلاح فرآیندهای تولید می تواند ما را در برابر توطئه های دشنمان بیمه کند.

وی تاکید کرد : برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح بسیاری از قوانین و مقررات هستیم. نمایندگان مجلس نیز با اصلاح قوانین و مقررات می توانند زمینه های عملی شدن اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کنند.

این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت : اقتصاد ایران ظرفیت های زیادی دارد و با استفاده از استعدادهای بالقوه و افزایش اشتغالزایی باید زمینه های رشد و بالندگی را در اقتصاد کشور فراهم کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: انتظار داریم با افزایش تولید داخلی و بهره وری در بخش های مختلف، خودکفایی اقتصادی را بدون وابستگی به خارجیان محقق کنیم.

وی یادآورشد: در سال 82 و 83 جشن خودکفایی گندم را در کشور برگزار کردیم، اما بی توجهی به زوایای مختلف این مساله سبب شد، هم اکنون به طور متوسط کشورمان سالانه بین پنج تا هفت میلیون تن گندم وارد کند.

سبحانی فر برای تحقق اقتصاد مقاومتی بر کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی تاکید کرد و گفت: در حالی که 60 تا 70 درصد اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی متکی است بسیاری از کشورهای جهان که سهم زیادی در فروش نفت خام نیز دارند، کمتر از 30 درصد اقتصاد آنان به نفت وابستگی دارد.

اقتصام (4 )**1108**1581
کد N134388

وبگردی