آفتاب

روحانی بحرینی: آینده روشنی در انتظار انقلاب مردم بحرین است

روحانی بحرینی: آینده روشنی در انتظار انقلاب مردم بحرین است

قم-ایرنا- یکی از روحانیان بحرین با تاکید براینکه حرکت انقلابی مردم بحرین هنوز ادامه دارد، گفت: آینده روشنی در انتظار انقلاب مردم این کشور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈدباغˈ چهارشنبه شب در نشست ارائه آخرین دستاوردهای معاونت امور بین الملل حوزه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم اظهار اطمینان کرد که انقلاب و حرکتی که مردم شیعه و شهیدپرور بحرین از سه سال پیش آغاز کردند، پایانی غیر از پیروزی ندارد.

وی با اشاره به اقدام اخیر رژیم آل خلیفه در انحلال شورای علمای بحرین خاطرنشان کرد: اخیرا دولت بحرین این شورا را که بزرگترین تشکل شیعی در کشور به شمار می رود، منحل کرده و با تعیین وقت خواستار تعطیلی و عدم فعالیت آن شده است.

وی دلیل اصلی این اقدام را جلوگیری از فعالیت مبارزاتی علمای بحرین بر ضد رژیم آل خلیفه عنوان کرد و افزود: این رژیم درصدد است شورای علمای بحرین را که 10 سال پیش بوسیله ˈشیخ عیسی قاسمˈ تاسیس شد، منحل کند تا از فعالیت علمای این کشور جلوگیری به عمل آورد.

دباغ همچنین با شرح اتفاقات و رویدادهایی که در سه سال گذشته در کشور بحرین و همزمان با شروع بیداری اسلامی رخ داده است، خاطرنشان کرد: نیروهای نظامی عربستان سعودی پس از ورود به خاک بحرین دست به جنایات گسترده ای در این کشور زدند.

وی با اشاره به کشتار مردم بحرین بوسیله این نیروها تصریح کرد: رژیم آل خلیفه تحت حمایت حکومت عربستان تاکنون شمار زیادی از مردم بحرین را به شهادت رسانده و بیش از سه هزار نفر از آنها را دستگیر و روانه زندان های طولانی مدت کرده است.

دباغ با اشاره به تشکیل دادگاه بحرین، و اینکه اخیرا این دادگاه 9 نفر از مبارزان بحرینی را به اعدام، حبس ابد یا چند سال زندان محکوم کرده است، یادآور شد: زنان مبارزان بحرینی تاکنون بیشترین شکنجه ها و آزار و اذیت ها را از جانب این رژیم متحمل شده اند به نحوی که بیان آنها کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اهانت نظامیان آل سعود به مقدسات مردم بحرین افزود: این نظامیان 37 مسجد را بطور کامل تخریب و بیش از یکهزار نسخه قرآن کریم و ادعیه را به آتش کشیده اند.

وی تصریح کرد: آنها پس از تخریب کامل مساجد شیعیان بحرین با آوردن وسایل بازی و تفریح، محل تخریب مساجد را به پارک و بوستان تبدیل کرده اند.

این روحانی بحرینی با اشاره به مقاومت دلیرانه مردم بحرین تاکید کرد: این مقاومت تا پیروزی نهایی مردم بحرین ادامه پیدا می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب بحرین به هیچ وجه یک انقلاب گروهی یا حزبی نیست، خاطرنشان کرد: مردم بحرین با الگوگیری از انقلاب اسلامی ملت قهرمان و شهیدپرور ایران با اتحاد و همبستگی کامل تحت رهبری علما حرکتی را آغاز کرده اند، و آن را تا آخرین نفس نیز ادامه خواهند داد.

در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از دستاوردهای معاونت بین الملل حوزه و اقدامات صورت گرفته از سوی آن در سه سال اخیر برپا شده بود.ک/3

7403 / 380/
کد N134318

وبگردی