آفتاب

20 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

20 تروریست در حملات جنگنده های ارتش پاکستان کشته شدند

اسلام آباد- ایرنا - منابع خبری پاکستان پنجشنبه گزارش دادند: در حمله جنگنده های نیروی هوایی به مخفیگاه های شبه نظامیان در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غربی این کشور، 20 تروریست از جمله شبه نظامیان خارجی به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش منابع نظامی این کشور نوشتند: دهها تن از شبه نظامیان وابسته به گروه تحریک طالبان و شورشیان خارجی نیز در حملات هوایی امروز جنگنده های پاکستانی به مخفیگاه آنان در بخش های مختلف منطقه وزیرستان شمالی زخمی شدند.

نیروهای امنیتی پاکستان با استفاده از حملات هوایی جنگنده و بالگردهای جنگی، مخفیگاه های شبه نظامیان را در بخش های ˈمیر علی، دته خیل و شوالˈ از این منطقه قبیله ای هدف قرار داده و منهدم کردند.

حملات هوایی امروز ارتش پاکستان علیه تروریست ها در حالی انجام می شود که پیشبرد روند گفت وگوهای صلح میان اسلام آباد و شبه نظامیان تحریک طالبان پس از چند فقره اقدام تروریستی توسط طالبان علیه نیروهای امنیتی پاکستان متوقف شده و شب گذشته (چهارشنبه) نیز سخنگوی طالبان پاکستان اعلام کرد: اعضای این گروه شبه نظامی؛ اگر دولت و نخست وزیر پاکستان شرایط آنها را بپذیرند، آمادگی اعلام آتش بس را دارند.

ˈشاهدالله شاهدˈسخنگوی این گروه ممنوع فعالیت از مکان نامعلومی درگفت وگو با خبرنگاران گفت: اعضای گروه طالبان اگر دولت پاکستان تضمین بدهد که به بازداشت و قتل فعالان طالبان در سراسر پاکستان ادامه نمی دهد حاضر به پذیرش آتش بس می باشند.

ˈنیروهای امنیتی پاکستان ادعای طالبان درباره قتل های فرا قضایی شبه نظامیان را بهانه ای از سوی این شبه نظامیان به منظور تضعیف گفت وگوهای صلح دانستند.

آساق ** 1095 ** 1064
کد N134297

وبگردی