آفتاب

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از بدهی هزینه های کتاب خبر داد

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از بدهی هزینه های کتاب خبر داد

زاهدان- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بدهی زیاد آموزش و پرورش بابت هزینه کتابهای درسی این اداره را سال آینده با مشکل رو به رو می کند و دریافت هزینه کتاب از دانش آموزان دارای تمکن مالی کمک به این نهاد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ˈعلی نخعیˈ چهارشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این وزارتخانه تنها به دانش آموزان سیستان و بلوچستان کتاب رایگان توزیع می کند.

وی بیان کرد: خرید کتاب برای دانش آموزان این استان در سال 91 افزون بر سه میلیون و 900 هزار تومان هزینه در برداشت که تنها یک میلیارد و 100 میلیون تومان آن اختصاص یافت و دو میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی باقی مانده است.

وی ادامه داد: امسال نیز چهار میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه خرید کتابهای درسی دانش آموزان استان بود که سه میلیارد و 250 میلیون تومان آن اختصاص یافت و بقیه آن را بدهکار هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان هزینه خرید کتابهای درسی سال آینده استان را 10 میلیارد و 500 میلیون تومان پیش بینی کرد و گفت: سال آینده قطعا برای تامین کتاب با مشکل رو به رو خواهیم شد به همین سبب در صورت موافقت شورای آموزش و پرورش هزینه کتاب از دانش آموزانی که خانواده آنان از تمکن مالی برخوردار است، دریافت شود.

وی ادامه داد: خرید و انتقال کتاب درسی برای این استان از پایان اردیبهشت تا پایان شهریور هر سال ادامه دارد و برای بارگیری، تخلیه و انتقال آنها به استان بیش از یکصد دستگاه تریلی با هزینه های زیاد مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا، بحث و تبادل نظر در این خصوص به نشست بعدی شورای آموزش و پرورش استان موکول شد.

ک/2653 ** 1917
کد N134171

وبگردی