آفتاب

رایزنی ظریف و اشتون در وین درباره نحوه ادامه مذاکرات

رایزنی ظریف و اشتون در وین درباره نحوه ادامه مذاکرات

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین در خصوص نحوه ادامه مذاکرات در حال رایزنی هستند.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین در خصوص نحوه ادامه مذاکرات در حال رایزنی هستند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بعدازظهر چهارشنبه در خصوص نحوه ادامه مذاکرات درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در حال رایزنی هستند.

نشست ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو در مقر سازمان ملل متحد در وین به ریاست ظریف و اشتون برگزار شد و بلافاصله بعد از پایان این نشست که 40 دقیقه به طول انجامید، معاون وزیر خارجه چین با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. قبل از برگزاری نشست نیز سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در ساعت 7 صبح با ظریف در محل اقامتش دیدار کرد.

هتل کوبرگ شهر وین بعدازظهر سه‌شنبه نیز میزبان نشست چهار جانبه‌ای با حضور ایران و سه کشور اروپایی (آلمان، انگلستان و فرانسه) به ریاست عراقچی بود و پس از آن عراقچی و وندی شرمن دیدار و در حدود یک ساعت و 20 دقیقه به رایزنی و گفت‌وگو پرداختند.

پس از آن مذاکرات ایران و 1+5 در سطح معاونان به ریاست عراقچی و هلگا اشمید در این هتل برگزار و حدود 2 ساعت به طول انجامید و قرار شد ادامه مذاکرات صبح چهارشنبه از سر گرفته شود.

این مذاکرات ساعت 10:30 به وقت وین در هتل کوبرگ برگزار و پس از 2 ساعت خاتمه یافت و قرار شد معاونان نتایج این مذاکرات را به اشتون و ظریف ارائه و در ملاقات ظریف و اشتون در خصوص نحوه ادامه مذاکرات تصمیم‌گیری شود.

کد N134143

وبگردی