آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس:

طراحان استیضاح وزیر راه واقعیات منابع درآمدی دولت را درک کنند

طراحان استیضاح وزیر راه واقعیات منابع درآمدی دولت را درک کنند

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که قصد استیضاح وزیر راه وشهرسازی را دارند باید واقعیات منابع درآمدی دولت را درک کنند.

ایران > قانونگذاری- همشهری آنلاین:
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که قصد استیضاح وزیر راه وشهرسازی را دارند باید واقعیات منابع درآمدی دولت را درک کنند.

به گزارش ایرنا، مهرداد لاهوتی با بیان این مطلب افزود: به نظر من این نوع حرف‌ها برای دولتی که تازه شروع به کار کرده درست نیست و افکار عمومی هم این رویه را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه در پشت استیضاح وزیر راه و شهرسازی نگاه ملی وجود ندارد، گفت: سه هزار پروِژه عمرانی در کشور وجود دارد و اگر امروز بخواهیم اینها را تمام کنیم 400 هزار میلیارد تومان با برآورد ریالی امروز پول لازم داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید شرایط کشور را در نظر بگیریم، اظهار کرد: میزان فروش نفت ما روزانه 2 میلیون بشکه بود که این رقم به یک میلیون بشکه رسیده و اینها اتفاقاتی است که در منابع دولت رخ داده است.

وی افزود: بودجه اختصاص یافته به بخش عمران در سال گذشته 56 هزار میلیارد تومان بوده که از این میزان تنها 15 هزار میلیارد تومان محقق شد و امسال هم از 44 هزار میلیارد تومان در خوشبینانه‌ترین حالت 20 هزار میلیارد تومان محقق می‌شود و این به آن معنی است که فقط کارگاه‌ها می‌توانند فعال باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد ولی در این فضا نگاه ملی وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از اظهار نظر درباره واگذاری مهاب قدس و اختصاص سهام آن برای 15 درصد پیش پرداخت طرح راه آهن مشهد، شیروان، بجنورد،گنبد و گرگان خودداری کرد و گفت: در قالب تحقیق و تفحص می‌توان در این باره نظر داد، قانون این را در اختیار ما گذاشته و نمی‌توانیم قبل از تحقیق و تفحص در این باره نظر بدهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر راه آهن حدود 35 میلیارد تا 40 میلیارد تومان است، گفت: بر اساس سند چشم‌انداز افق 1404 باید 26 هزار کیلومتر راه آهن داشته باشیم؛ در حال حاضر 10 هزار کیلومتر راه آهن داریم و این یعنی که باید هر سال یک هزار کیلومتر راه آهن احداث کنیم.

وی افزود: قطعا وزیر خیلی دوست دارد که هر سال یک هزار کیلومتر راه آهن احداث کند ولی منابع در اختیار این وزارتخانه تنها اجازه احداث سالانه 150 کیلومتر راه آهن را می‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پایان از نمایندگان خواست نگاه محلی را با نگاه ملی ادغام نکنند.

بیست و هشتم بهمن ماه، 15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را به دلیل عدم اجرای پروژه راه آهن مشهد - گرگان به هیات رییسه مجلس ارائه دادند.

کد N134142

وبگردی