آفتاب
روحاني در دیدار با رئیس مجلس فلسطین:

آزادی قدس یکی از آرزوهای ملت ایران است

آزادی قدس یکی از آرزوهای ملت ایران است

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس فلسطین گفت: یکی از آرزوهای ملت ایران آزادی قدس شریف است.

ایران > دولت- همشهری آنلاین:
رئیس‌جمهور در دیدار رئیس مجلس فلسطین گفت: یکی از آرزوهای ملت ایران آزادی قدس شریف است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با بیان اینکه «یکی از آرزوهای ما و ملت ما آزادی قدس شریف است»، اظهار کرد: اینکه یک ملت بزرگ بیش از شصت سال گرفتار اشغال است باور نکردنی است، بخصوص اینکه این اشغال ادامه داشته و هر روز زمین و باغات و املاک این مردم تصرف و در آن خانه‌سازی می‌شود.

رییس‌جمهوری با ابراز تاسف از اینکه این اشغالگری و تجاوز در سرزمین قدس شریف هنوز هم ادامه دارد، گفت: امیدوارم مردم فلسطین و همه جهان اسلام با وحدت و یکپارچگی بتوانند برای این غصب و اشغال راه حلی جدی بیابند.

روحانی با بیان اینکه هر چقدر اتحاد و وحدت میان مردم فلسطین بیشتر شود، رسیدن به راه حل مطلوب راحت‌تر خواهد بود، گفت: هر گونه اختلاف و انشقاق درون فلسطین سبب سوء‌استفاده اسرائیل خواهد شد. در میان کشورهای اسلامی هر قدر نظرهای ما نسبت به آینده فلسطین نزدیک‌تر باشد، سریع‌تر می‌توانیم به راه حل برسیم.

روحانی افزود: اختلاف‌ها در داخل فلسطین، انشقاق در جهان اسلام و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا عامل سوء‌استفاده اسراییل است و ما باید در برابر این اهرم‌ها اقدام کنیم.

رییس‌جمهوری گفت: اقدامات فراوانی که ایران در خصوص موضوع فلسطین بعمل آورده را وظیفه خود می‌دانیم.

رییس مجلس فلسطین نیز در این دیدار ملت ایران را ملتی بزرگ بر شمرد و گفت: امیدواریم در دوره ریاست جمهوری شما شاهد تحولی بزرگ در جهان اسلام و در خصوص فلسطین باشیم.

سلیم زعنون با بیان اینکه امیدوارم جهان اسلام بتواند حقیقت معضل فلسطین را درک کند، گفت: ما می‌خواهیم ایران نقش بارز و برجسته‌تری نسبت به سایر کشورهای اسلامی در داخل سرزمین‌های فلسطینی داشته باشد.

رییس مجلس فلسطین گفت: امروز حرم ابراهیمی در الخلیل را قسمت‌بندی کرده و قسمت اعظم آن در دست اسرائیل است.

زعنون افزود: اسرائیل می‌کوشد تمام نهادها و تأسیسات فلسطینی در قدس شریف را از بین ببرد. ما می‌خواهیم ایران در موضوع قدس شریف حضور بیشتری داشته باشد.

کد N134138

وبگردی