آفتاب

روسیه برای کمک به بهبودی روابط کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرد

روسیه برای کمک به بهبودی روابط کشورهای منطقه اعلام آمادگی کرد

مسکو- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمادگی کشورش را برای مساعدت به روند بهبودی روابط کشورهای منطقه به خصوص ایران و عربستان اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز چهارشنبه در نشست وزیران شورای گفتگوهای راهبردی روسیه -کشورهای حوزه خلیج فارس در کویت گفت: روسیه علاقمند به برقراری روابط خوب میان کشورهای حوزه خلیج فارس است .

وی با بیان این که از هر گونه توسعه روابط و گفتگوها استقبال می کنیم، اظهار داشت: اگر شرکای ایرانی و عربستان سعودی این امر را به نفع خود بدانند و برای بهبودی روابط نیاز به کمک خارجی وجود دارد، حتما واکنش مثبت نشان می دهیم اما در این مساله دیدگاه خود را تحمیل نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه با بیان این که مسکو خواهان ایجاد سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس است، اظهار داشت: آمادگی داریم در صورت علاقمندی کشورهای منطقه و با حمایت سایر اعضای جامعه جهانی این ابتکار را پیش ببریم.

**امیدواری روسیه برای یافتن راه حلی در مذاکرات وین در باره مساله ایران

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: مسکو امیدوار است در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین راه حلی برای مساله هسته ای ایران یافت شود.

وی اضافه کرد: مذاکرات ایران و گروه 1+5 که از روز سه شنبه در وین آغاز شده برای کسب توافق درباره بسته (توافق) نهایی است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: امیدواریم با اجرای این بسته، مساله هسته ای ایران بطور کامل حل خواهد شد.

لاوروف افزود: هدف اصلی جلوگیری از نقض نظام منع انتشار سلاح هسته ای در جهان و پیشگیری از خطر پیدایش قدرت های هسته ای نظامی جدید است.

وی گفت: براین اساس برای یافتن راه حلی که در آن بطور کامل به مساله امنیت کشورهای منطقه توجه می شود تلاش می کنیم.

اروپام/2242**518/1547
کد N133926

وبگردی