آفتاب
در پی وقوع حادثه تروریستی علیه رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان

سفیر ایران با نخست وزیر لبنان دیدار کرد

سفیر ایران با نخست وزیر لبنان دیدار کرد

در پی وقوع انفجارهای تروریستی در مقابل رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بیروت، غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران با تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان دیدار و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این اقدام تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تمام سلام در این دیدارکه بلافاصله پس از وقوع این انفجار انجام شد، با محکوم کردن انفجارهای انتحاری امروز و ابراز هم‌دردی با قربانیان این عملیات غیرانسانی،‌ بر عزم دولت و نهادهای امنیتی لبنان به مقابله با جنایت‌های گروه‌های تکفیری تاکید کرد.

سفیر کشورمان در بیروت نیز با تقدیر از تلاش‌ها و همکاریی‌هایی که تاکنون ارتش و نهادهای امنیتی لبنان برای خنثی کردن طرح‌های تروریستی داشته‌اند، ادامه و تقویت این تلاش‌ها برای خنثی‌سازی کامل این‌گونه اقدامات و هم‌چنین شناسایی و مجازات آمرین و طراحان و مجریان انفجارهای امروز را خواستار شد.

رکن‌آبادی تاکید کرد: تلاش‌های مذبوحانه گروه‌های تروریستی تکفیری برای هدف قرار دادن نهادهای جمهوری اسلامی ایران، ‌هرگز کوچک‌ترین تاثیری بر عزم و اراده راسخ ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی در لبنان و فلسطین و عدالت‌خواهی نداشته و نخواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی تکفیری هدایت شده از سوی این رژیم بدانند ارتکاب این جنایت‌ها و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه، موجب افزایش صلابت و استواری جبهه مقاومت شده و جهت قطب‌نمای ما همواره به سمت فلسطین است و هیچ عاملی نمی‌تواند موجب انحراف آن شود.

سفیر ایران در لبنان هم‌چنین تشکیل دولت جدید لبنان به نخست‌وزیری تمام سلام را به وی تبریک گفت و با تاکید بر اهمیت توافق، وحدت و همبستگی داخلی لبنان به ویژه در شرایط حساس موجود، برای این دولت آرزوی توفیق کرد.

دو طرف هم‌چنین بر استمرار و تقویت همکاری‌های بین دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N133873

وبگردی