آفتاب

آیین اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی

آیین اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس اسلامی

تهران – ایرنا – آیین اختتامیه نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی دقایقی پیش با حضور هیات های پارلمانی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم اختتامیه که به ریاست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شده است، ابتدا دبیران کمیته های تخصصی چهارگانه اتحادیه گزارش کوتاهی از مصوبات و اقدامات صورت گرفته را به اعضا ارایه می کنند.

پس از آن بیانیه نهایی نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تصویب اعضای اتحادیه می رسد؛ اعلامیه تهران نیز قرار است پس از این اجلاس منتشر شود.

نهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور 47 هیات پارلمانی روز گذشته در تهران آغاز به کار کرد که از این تعداد 28 کشور در سطح رییس مجلس شرکت کرده اند.

روسای مجالس کشورهای اسلامی در نخستین روز اجلاس به تبیین دیدگاه های کشورهای خود در خصوص مسایل جهان اسلام پرداختند و در روز دوم اجلاس نیز روسای پارلمان های حاضر و سازمان های ناظر عضو سخنرانی داشتند.

در مراسم اختتامیه قرار است کشور میزبان دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تعیین شود.

پس از پایان اجلاس، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس دوره ای اتحادیه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی به تبیین دستاوردها و مصوبات این اجلاس بپردازد.

سیام**9103**9121**2025**1535
کد N133682

وبگردی