آفتاب

مقابله با ریزگردها و تغییرات آب و هوایی به تصویب اتحادیه مجالس اسلامی رسید

مقابله با ریزگردها و تغییرات آب و هوایی به تصویب اتحادیه مجالس اسلامی رسید

تهران - ایرنا - اعضای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تصویب مصوبات کمیته تخصصی اقتصادی و محیط زیست بر لزوم همکاری های کشورهای عضو برای مقابله با ریزگردها و تغییرات آب و هوایی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، گزارش کمیته تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست را «حبیب مکی هاشم» رییس این کمیته در نشست اختتامیه نهمین اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به اعضای این اتحادیه ارائه کرد.

براساس این گزارش، مبادله بازرگانی و کاهش موانع گمرکی میان اعضا، مقابله با مجازات هایی که علیه کشورهای عضو اعمال می شود، مقابله با بلایای طبیعی و حمایت از موسسات و نهادهای توسعه ای، از جمله مصوبات این اتحادیه در امور اقتصادی و محیط زیست به شمار می رود.

همچنین اعضای این اتحادیه بر مقابله با ریزگردها و تغییرات آب و هوایی و همکاری در زمینه بیابان زدایی، محیط زیست پایدار، حفظ منابع آبی و همکاری کشورها در حوزه های فناوری و علمی تاکید کردند.

مفاد این گزارش در نشست اختتامیه به رای گذاشته شد تا اعضا نظر نهایی خود را درباره آن اعلام کنند که نماینده هیات پارلمانی چاد از اینکه این کمیته بند مربوط به حمایت از اردوگاه های پناهجویان که از آفریقای مرکزی به چاد آمده اند و همچنین خشکسالی دریاچه چاد در گزارش این کمیسیون نادیده گرفته شده است، انتقاد کرد که «علی لاریجانی» رییس جلسه پس از استماع توضیحات رییس کمیته تخصصی اعلام کرد که این دو مورد نیز در قطعنامه نهایی ذکر خواهد شد.

پس از آن گزارش کمیته تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست به رای گذاشته شد و با اجماع آرا به تصویب رسید.

سیام(3)**2025**9132**1535
کد N133678

وبگردی