آفتاب

تقدیر از نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در باکو

تقدیر از نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در باکو

باکو- ایرنا- معاون نخست وزیر و رییس کمیته امور پناهندگان و آورگان جمهوری آذربایجان به نمایندگی از دولت و ملت آذربایجان از خدمات 20 ساله نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در این کشور تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا از باکو، مراسم تقدیر از نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره ) روز چهارشنبه با حضور مقامات و شخصیت های دولتی آذربایجان، اعضای پارلمان این کشور، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، نماینده ولی فقیه در این کشور ، معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، نمایندگان نهادهای بین المللی بشردوستانه و روسای نهادهای ایرانی برگزار شد.

ˈعلی حسن افˈ معاون نخست وزیر و رییس کمیته امور پناهندگان و آوارگان جمهوری آذربایجان در این مراسم از خدمات خیرخواهانه و انساندوستانه دفتر کمیته امداد امام خمینی(ره) در این کشور تقدیر کرد و توقف فعالیت این کمیته را در جمهوری آذربایجان موقتی دانست.

وی، ابراز امیدواری کرد که کمیته امداد امام خمینی (ره) همانند گذشته و در دوران نیاز در ردیف نخستین نهادهای بشردوستانه به فعالیت خود در این جمهوری به خدمات رسانی ادامه دهد.

حسن اف به فعالیت بیش از 80 نهاد بشردوستانه در آذربایجان و کاهش تدریجی تعداد این نهادها به دلیل قبول بار مسوولیت حوزه فعالیتی آنان از سوی دولت آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از نخستین نهادهای بشردوستانه ای به شمار می روند که در سخت ترین شرایط در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفتند و به مردم این کشور کمک کردند.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان فراموش کردن خدمات بی شائبه کمیته امداد امام خمینی به مردم جمهوری آذربایجان در آن شرایط سخت را امری غیرانسانی و غیرممکن خواند و این همکاری را نمونه ای روشن از دوستی بین دو کشور دانست .

حسن اف تاکید کرد که این همکاری به عنوان یک نقطه عطف در یاد و خاطره دولت و مردم آذربایجان باقی خواهد ماند.

وی همچنین به سفر سال 1383 ˈالهام علی اف ˈ رییس جمهوری آذربایجان به ایران و دیدار وی از کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و این اقدام را نشانه قدرشناسی دولت و ملت آذربایجان از خدمات نهاد انساندوستانه کمیته امداد امام خمینی(ره) توصیف کرد .

معاون نخست وزیر آذربایجان همچنین از تلاش صمیمانه مدیریت عالی سابق و فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در برقراری این ارتباط انساندوستانه تقدیر کرد.

ˈمحمود سیدیˈ مدیر نمایندگی کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمهوری آذربایجان به تاریخچه تاسیس این نمایندگی اشاره کرد و گزارشی از فعالیت ها و خدمات انساندوستانه ارایه شده این نهاد به محرومان و آوارگان جنگی این کشور در طول 20 سال گذشته ارایه کرد .

همچنین ˈمحمد محمدی فرˈ معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) از معاون نخست وزیر آذربایجان در مساعدت به توسعه فعالیت های این کمیته در خدمت رسانی به محرومان این کشور تقدیر کرد و خدمات این کمیته در جمهوری آذربایجان را بدون طمع و بدون منت دانست.

وی نمایندگی کمیته امداد امام خمینی در جمهوری آذربایجان را سمبل و نماد دوستی ، محبت و همدری ملت ایران نسبت به دولت و مردم آذربایجان توصیف کرد و از دولت و مردم جمهوری آذربایجان به خاطر مهمان نوازی در طول فعالیت این نمایندگی تشکر کرد.

محمدی فر افزود : همکاری های اجتماعی و مردمی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ریشه در تاریخ و فرهنگ مشترک دو کشور دارد و این همکاری ها با هدف یاری رسانی و توانمند سازی محرومان ادامه خواهد داشت .

ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان همچنین از معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان برای برگزاری این مراسم تقدیر کرد .

خاورم *1206**1010
کد N133645

وبگردی