آفتاب
در دیدار سفیر ایران

نخست وزیرجدید لبنان برعزم دولتش برای مقابله با جنایت های تروریستی تاکید کرد

نخست وزیرجدید لبنان برعزم دولتش برای مقابله با جنایت های تروریستی تاکید کرد

بیروت – ایرنا - « تمام سلام » نخست وزیر جدید لبنان در دیدار با «غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران برعزم راسخ دولتش برای مقابله با جنایت های انتحاری تروریستی تکفیری تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سلام در این دیدار که روز چهارشنبه و ساعتی بعداز انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی فرهنگی ایران و دیگرموسسات ایرانی مانند صداوسیما، خبرگزاری برگزار شد، این جنایت تروریستی را محکوم کرد.

نخست وزیر لبنان ضمن همدردی با قربانیان این عملیات غیرانسانی، بر عزم دولت و نهادهای امنیتی لبنان برای مقابله با جنایت های گروه های تکفیری تاکید کرد.

نزدیک محل انفجارهای تروریستی مدرسه دارلایتام قرار داشت و چندین کودک زخمی و در بیمارستان بستری شده اند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در دیدار با نخست وزیر لبنان ، خواستار شناسایی و مجازات آمرین ، طراحان و مجریان انفجارهای تروریستی مقابل رایزنی فرهنگی ایران در بیروت شد.

رکن آبادی با تقدیر از تلاش ها و همکاریی هایی که تاکنون ارتش و نهادهای امنیتی لبنان جهت خنثی نمودن طرح های تروریستی داشته اند، ادامه و تقویت این تلاش ها برای خنثی سازی کامل اینگونه اقدامات را خواستار شد.

وی تأکید کرد: تلاش های مذبوحانه گروه های تروریستی تکفیری برای هدف قرار دادن نهادهای جمهوری اسلامی ایران، هرگز کوچکترین تأثیری بر عزم و اراده راسخ ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی در لبنان و فلسطین و عدالت خواهی نداشته و نخواهد داشت.

سفیر ایران خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی تکفیری هدایت شده ازسوی این رژیم بدانند ارتکاب این جنایت ها و به خاک و خون کشیدن مردم بی گناه، موجب افزایش صلابت و استواری جبهه مقاومت شده و جهت قطب نمای ما همواره به سمت فلسطین است و هیچ عاملی نمی تواند موجب انحراف آن گردد.

رکن آبادی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان به نخست وزیری تمام سلام را به وی تبریک گفت و با تأکید بر اهمیت توافق، وحدت و همبستگی داخلی لبنان بویژه در شرایط حساس موجود، برای این دولت آرزوی توفیق کرد.

سفیر ایران و نخست وزیر لبنان بر استمرار و تقویت همکاری های بین دو کشور تأکید کردند.

براساس گزارش ایرنا،« میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان نیز پس از وقوع انفجارهای تروریستی امروز، طی تماس تلفنی با سفیر ایران، مراتب تأسف و همدردی و همبستگی لبنان با جمهوی اسلامی ایران را بخاطر هدف قرار گرفتن نهادهای دیپلماتیک و فرهنگی آن ازسوی گروه های تروریستی اعلام و این جنایت تروریستی را محکوم کرد.

خاورم ** 1324
کد N133634

وبگردی