آفتاب
/نشست کمیته فلسطین بین‌المجالس اسلامی/

رییس مجلس ترکیه:اسرائیل شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند

رییس مجلس ترکیه:اسرائیل شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند

رییس مجلس ترکیه از اسرائیل خواست که روند شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند.

رییس مجلس ترکیه از اسرائیل خواست که روند شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جمیل چیچک رییس مجلس ترکیه در نشست سوم کمیته دائمی امور فلسطین که در حاشیه دومین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید از بازگشت به مرز 1967 و پایتختی قدس شریف به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین حمایت کنیم و تاکید کنیم که به اقدامات مخالف مقررات بین‌المللی پایان داده شود.

وی با محکوم کردن شهرک‌سازی یهودی‌ها از طرف اسرائیل ادامه داد: این موضوع روند مذاکرات صلح اسرائیل و فلسطین را پیچیده می‌کند لذا ما از اسرائیل می‌خواهیم ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین را متوقف کنند.

رییس مجلس ترکیه با تاکید بر لزوم تلاش کشورهای اسلامی برای حمایت سیاسی از مساله فلسطین، ادامه داد: فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده اما متاسفانه اقداماتی علیه ملت فلسطین انجام می‌شود که روند تحولات جهان آن را نمی‌پذیرد.

چیچک تقویت وحدت را لازمه مقاومت فلسطینی‌ها در قبال دشمنان دانست و تاکید کرد: ما تاکید داریم که به اختلافات در فلسطین در همه سطوح پایان داده شود.

وی اضافه کرد: ما در همین راستا خواستار تحقق آشتی ملی در بین همه گروه‌های فلسطینی هستیم و تنها راه پایان دادن به مساله فلسطین را از طریق ایجاد وحدت میان گروه‌های فلسطینی می‌دانیم.

رییس مجلس ترکیه با اشاره به ارسال 200 میلیون دلار کمک‌های انسان دوستانه از سوی ترکیه به مردم فلسطین، ادامه داد: حمایت از مردم فلسطین وظیفه‌ای است که بر دوش همه کشورهای اسلامی احساس می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته آشتی ملی برای ایجاد وحدت بین گروه‌های فلسطینی، خاطرنشان کرد: ما در چارچوب این کمیته می‌توانیم برنامه‌های مدونی را برای حمایت از مردم فلسطین تنظیم کنیم.

انتهای پیام

کد N133556

وبگردی