آفتاب

بشارتی: دولت تدبیر و امید نیروهایش را چیده و حرف هایش راهم زده، حالا باید جواب مردم را بدهد

بشارتی: دولت تدبیر و امید نیروهایش را چیده و حرف هایش راهم زده، حالا باید جواب مردم را بدهد

فارس نوشت:

علی‌محمد بشارتی وزیر کشور دولت هاشمی‌رفسنجانی در جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر چه به لحاظ ظاهری چند روزی از زمان گرامی داشت یوم‌الله 22 بهمن گذشته است اما هرگذشته‌ای مشمول مرور زمان نمی‌شود و بخصوص نام و یاد فکری که درارتباط با خداوند سبحان باشد، بنابراین ما چون تا آخر؛ از برکات انقلاب اسلامی بهره مند خواهیم شد؛ باید قدردان این نعمت بی‌انتهای الهی باشیم و خدای را به خاطر این همه نعمت شکرکنیم و قدر این انقلاب را بدانیم.

وی با بیان اینکه این انقلاب هرگز کهنه نخواهد شد، اظهار داشت: همچنانکه خون ابا عبدالله هرگز خشک نشد و به رغم تلاش های برنامه ریزی شده‌ای که بنی‌امیه و دشمنان به خرج دادند؛ هرگزنه تنها نام حسین و نهضت حسینی کمرنگ نشد؛ بلکه روزبه‌روز گسترده‌تر شد.

بشارتی خاطرنشان کرد: هر امری وصل به خدا باشد جاودانه خواهد بود و ارزرش آن بی‌نهایت می‌شود، انقلاب نیز به دلیل آنکه متصل و مرتبط با خداست و بنیانگزار و هدایتگراین انقلاب امام بوده و دراخلاص اما خمینی(ره) کمتر کسی می تواند اظهارنظرکند و خدا خواست که این مردبزرگ کارهای غیر ممکن را انجام دهد.

وی افزود: کسینجر در روزهای آخر با شاه صحبت می‌کند و می‌گویدکه ما در برابر مواضع امام خمینی تسلیم شده‌ایم چراکه وقتی حضرت امام اعلامیه‌ای می‌دادند و می خواستیم آن را خنثی کنیم امام اعلامیه دوم و بعد اعلامیه سوم را می‌دادند، بنابراین حضرت امام خمینی قدرت فکرکردن را از ماگرفته است، حال پرسشی که مطرح می‌شود آن است که چه اتفاقی افتاد و امام خمینی چه کاری کرد که خدا به دست ایشان این کار بزرگ را انجام داد چراکه کلیه بیانات و حرکات حضرت امام حتی نگاه‌های ایشان الهی بود و امام خمینی(ره) تسلیم محض خدای سبحان بودند .

بشارتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن که تا جهاد نباشد ما راهنمایی نمی کنیم، اظهارداشت: به نظرمن اول حضرت امام خودش را شکست و با فروتنی خود توانست شاه و سلطنت شاهنشاهی را بشکند . درمسائل ملی و ارزشی باید گام اول را خود مردم بردارند.اول حرکت را ما باید انجام دهیم و این راه درست از ما شروع شود تا معلوم شود این حرکت ارادی است و اجباری نیست و امام این راه را با اراده انجام داد .

وزیر کشور دولت هاشمی ادامه داد: امام خمینی (ره) عظمت خود رادرعمل یافت و اتکای خود را خدا دانست و آمریکا را شیطان بزرگ خواند بنابراین این بحث‌های اساسی است که استراتژیست های کشور و آن‌ها که می‌خواهند خط امام راتبیین کنند، باید این‌ها را ببینند .

بشارتی با اشاره به جایگاه بالای ایران در منطقه تصریح کرد: با اتکا به قدرت الهی و رهنمودهای حضرت امام یک شخصیت وجایگاه ویژه‌ای برای کشورمان ساختیم که واقعی است و دنیا روی مواضع ایران حساب می‌کند که این ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ولایتمداری یک شعار نیست، خاطرنشان کرد: این انقلاب وجهه و قیمت وارزشی دارد که مسئولین از رهگذر انقلاب اسلامی بدست آوردند که این امر خیلی بالاست و هزینه آن این است که خواستار حفظ ارزش های انقلاب باشیم بنابراین ولایت مداری که شعار نیست و باید درعمل تسلیم واقعی بیانات حضرت امام(ره) ومقام معظم رهبری باشیم .

این فعال سیاسی ادامه داد: این رانمی‌گویم که کسی به من رای بدهد چون نیازی به رای ندارم و واقعیت این است که مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف جامعیت دارد و این نعمتی است که خدا داده و همه باید قدرش رابدانیم و اینگونه چطور می‌خواهیم انقلاب را در برابر این دشمنان حفظ کنیم بنابراین انقلاب را باید حفظ کرد به شرطی که ما قدر این انقلاب را بدانیم و هزینه کنیم .

بشارتی خاطرنشان کرد: ما چقدر برای خدا که این همه نعمت های بزرگ به ما داده هزینه کردیم و چقدر حاضریم برای انقلاب بزرگ که از الطاف خداوند است هزینه کنیم و مهم تر اینکه حضرت امام (ره) فرمودند پیروزی ما را خدا تضمین کرده و ما موفق می‌شویم بنابراین در این کشور، جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهیم و پرچم را به صاحب برحقش تحویل خواهیم داد .

این فعال سیاسی انقلاب اسلامی را بزرگترین هدیه الهی دانست و اظهارداشت: ما باید قدردان این هدیه باشیم بخصوص هرکس بیشتر می فهمد بیشتر از نعمت این انقلاب بهره مند است باید در نگه‌داری آن تلاش کند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: چالشی که امروز با گروه 1+5 مواجه هستیم در زمینه غنی سازی اورانیوم است ، که مسیر درستی است به ویژه آن که که رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت تایید فرمودند، بنابراین چارچوب ها را آقا تعیین کرده اند؛بقیه باید مواظبت کنند تا مذاکرات ازچارچوب خارج نشود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید که به مردم قول دادند؛سعی کنند مشکلات مردم را به تدریج کم کنند چرا که هنوز عوامل اصلی تورم وجود دارد و این مشکلی است که بعد از این یقه همه را خواهد گرفت. این سلام و صلوات و تمجید و تبریک‌ها تمام خواهد شد، حالا دیگر دولت تدبیر و امید همه نیروهایش را چیده است و حرف هایش راهم زده است. پس بایدجواب مردم را بدهد.

/2727

کد N133521

وبگردی