آفتاب

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: توسعه مناسبات دو کشور مورد حمایت مجلس ایران است

لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: توسعه مناسبات دو کشور مورد حمایت مجلس ایران است

فارس نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمیل چیچک گفت: ترکیه از کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه است و همکاری‌های دو کشور در کمک به حل مسائل جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه و هیأت همراه که صبح چهارشنبه  صورت گرفت، حضور هیأت پارلمانی ترکیه در اجلاس اخیر تهران را نشانه عمق دوستی و مودت میان دو کشور دانست و اظهار داشت: ترکیه از کشورهای مهم و تأثیرگذار منطقه است و همکاری‌های دو کشور در کمک به حل مسائل جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به توافقات دو کشور در زمینه‌های مختلف افزود: توسعه مناسبات دو کشور مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ترکیه را دوست و برادر ارزشمندی برای ایران دانست و خاطرنشان کرد: رایزنی و همکاری دو کشور در عرصه روابط دوجانبه و منطقه اهمیت فراوانی دارد.

جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه نیز با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در توجه و اهتمام ویژه برای حل مسائل جهان اسلام بیان داشت: ریاست ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تحکیم و تقویت وحدت مسلمانان تأثیر بسزایی دارد.

رئیس مجلس ترکیه در ادامه با اشاره به روابط دو کشور تصریح کرد: گسترش ارتباطات همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی مهم در سیاست خارجی ترکیه قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به اوضاع حساس منطقه و جهان اسلام خواستار افزایش رایزنی و مشورت دو کشور به منظور یافتن راه‌حل مشکلات منطقه شد.

 

29503

کد N133517

وبگردی