آفتاب

انتقاد از طرح موضوع آشتی ملی مدنظر هاشمی از سوی روحانی و بدسلیقگی در توزیع سبدکالا

انتقاد از طرح موضوع آشتی ملی مدنظر هاشمی از سوی روحانی و بدسلیقگی در توزیع سبدکالا

اولین جلسه علنی مجلس بعد از پایان بررسی لایحه بودجه 93 با نطق‌های میان دستور نمایندگان همراه بود. نطق‌هایی با چاشنی انتقاد به دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای.

به گزارش خبرآنلاین، سیدعلی طاهری نماینده گرگان و آق‌قلا از ناطقان امروز مجلس بود. وی در نطق خود با تشکر از مواضع رییس جمهور در اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی و سخنرانی 22 بهمن، اظهار داشت: انتظار ما همین مواضع است اما ایشان در همان روز اشاره به آشتی ملی کردند، آیا مردم ما با هم قهرند که باید با هم آشتی کنند؟ ادبیات آشتی ملی که البته برگرفته از رهنمودهای آقای هاشمی رفسنجانی است برازنده کشورهای جنگ زده است نه ملت ایران که وحدت بی نظیر خود را در همان راهپیمایی نشان داده است.

وی با اشاره به توزیع سبدکالا در بین مردم افزود: در روزهای اخیر شاهد بودیم که دولت به نیت کمک به مردم سبد کالا توزیع کرد، انشالله که نیت شان خیر بوده است اما عدم تدبیر در نحوه و زمان توزیع مشکلات زیادی را برای مردم عزتمندمان ایجاد کرد ضمن اینکه اقشار زیادی مشمول این سبد نشدند. انتظار مردم آن است که شیوه مذکور اصلاح شود تا ضمن رعایت شان مردم طبقات ضعیف و محروم هم بتوانند آن را دریافت کنند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: پیشنهاد می شود که در اسرع قوت کارگروه مشترک مجلس و دولت در جهت تحقق منویات معظم له تشکیل و راهکارهای اجرایی آن تدوین گردد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین، اظهار کرد: این روزها مذاکرات هسته ای در جریان است. ضمن حمایت مجدد از تیم مذاکره کننده انتظار داریم که یک قدم از حقوق مسلم ملت عقب ننشینند و مظهر استقامت ملت در این مذاکرات باشند. گروه 5+1 متشکل از برخی کشورهای بی منطق و زیاده خواهی است که سلاح های هسته ای رژیم اسرائیل را می بینند ولی کلامی در مخالفت با آن به زبان نمی آورند و بدتر آنکه مطابق خواست و رضایت این رژیم حرکت می کنند ولی در مقابل حق مسلم ما در داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای برنمی تابند و اینچنین در مذاکرات زیاده طلبی می کنند.

وی همچنین به سانحه دیروز تصادف اتوبوس مسافربری گرگان به تهران نیز اشاره و خواستار رسیدگی فوری مسئولان به مصدومان این حادثه شد.

بیاتیان: مردم بدسلیقگی در اختصاص سبدکالا را به پای نظام نمی گذارند

سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار از دیگر ناطقان امروز مجلس بود. وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت جانانه آمدند و پیام دادند که سیدعلی عزیز همانگونه فرمودی اگر قرار باشد کربلا تکرار شود اینبار سر حسین بن علی بالای نیزه نخواهد رفت. ما نمی گذاریم و ایستاده ایم و هستیم. نسل اول در کنار نسل دوم و سوم و چهارم همه آمدند تا نشان دهند اگر از دست برخی ها گلایه دارند اما انقلاب و نظام خط قرمز آنهاست. آمدند نشان دهند که بدسلیقگی در اختصاص سبدکالا و سوءمدیریت ها را به حساب نظام نمی گذارند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای، گفت: اگر جز بی سوادان و کم سوادان به حساب نیاییم و اگر مجاز به اظهارنظر باشیم، گفت: مرحله اول مذاکرات تمام شد و باید گفت که بین داده و ستانده تناسبی وجود نداشت. آنچه دستاورد مرحله اول بود زیاده خواهی و پررویی آمریکا و توهین ها و تهمت های جدید علیه ایران بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: نه تنها توقف فعالیت های هسته ای بلکه بازگشت به عقب در بسیاری از فعالیت های هسته ای را شاهد بودیم. حال این سوال مطرح است که در گام نهایی چه چیزی را خواهیم گرفت و چه چیزی را خواهیم داد. اگر قرار است مانند مرحله اول باشد که وااسفا! چه شده که بعد ازاینکه در حال مذاکره با آمریکا هستیم زبانشان به دشنام گستاخ تر شده و از طرف ایرانی به دلیل محافظه کاری باورنگردنی شاهد عدم پاسخ و یا پاسخ های بی ربط و از موضع پایین هستیم.

بیاتیان گفت: اگر نمی خواهیم از موضع انقلابی برخورد کنیم لااقل مانند آنان برخورد کنیم. از یک طرف مذاکره می کنند و از طرف دیگر تهدید. برای تحقیر ملت ایران ایران سطح تهدید را از رییس جمهور به معاون وزیر خارجه رسانده اند آیا این دستاورد بزرگ دولت در حوزه سیاست خارجی می دانید و دیگران را مجبور به حمایت می کنید و منتقدان را کم سواد و مغرض می‌نامید؟ بدانید ما انقلابی هستیم و انقلابی برخورد می کنیم.

وی تاکید کرد: با گذشت 6 ماه از دولت یازدهم اکثر وزرا مشکلات و ناکارآمدی ها را به گرن تحریم می اندازند این درحالیست که رهبری فرمودند راه حل مشکلات در داخل است. اقتصاد مقاومتی راه حل است نه اقتصاد لیبرالی با نگاه به آمریکا و غرب. دولت و زورا باید خودباوری داشته باشند و ایمان داشته باشند که ما می توانیم.

/27220

 

کد N133514

وبگردی