آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس اوگاندا:

حضور هیات پارلمانی اوگاندا در بین المجالس در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد

حضور هیات پارلمانی اوگاندا در بین المجالس در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی اوگاندا در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور اوگاندا در این اجلاس بسیار با اهمیت است و با توجه به سوابق فعالیت اوگاندا در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ربکا الیتوالا کاداگا رئیس مجلس اوگاندا و هیات همراه صبح روز چهارشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی اوگاندا در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور اوگاندا در این اجلاس بسیار با اهمیت است و با توجه به سوابق فعالیت اوگاندا در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در تحقق اهداف کنفرانس نقش بسزایی دارد.

لاریجانی در ادامه مناسبات دو کشور را خوب و روبه رشد دانست و افزود: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.

خانم ربکا الیتوالا کاداگا رئیس مجلس اوگاندا با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان و شرکت در اجلاس اخیر تهران گفت: سیاست دوره‌ای ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی موجب تقویت همبستگی کشورهای اسلامی می‌گردد.

رئیس مجلس اوگاندا با اشاره به مناسبات دو کشور گفت: دولت و پارلمان اوگاندا خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های کشاورزی‌،علمی و فناوری است.

وی در پایان نسبت به استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه با ایران ابراز امیدواری کرد.

کد N133434

وبگردی