آفتاب
مطهری با ارائه پیشنهاد حذف یك بند:

نمی‌توانیم برای ولی فقیه تعیین تكلیف كنیم

نمی‌توانیم برای ولی فقیه تعیین تكلیف كنیم

در این لایحه یک بند 4 اضافه کرده که بنیاد های انقلاب اسلامی که عهده دار وظایف حاکمیتی می باشند باتایید مقام معظم رهبری مشمول پرداخت مالیات می باشند که چنین چیزی ضرورتی ندارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم برای ولی فقیه تعیین تكلیف كنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه یک فوریتی اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم پیشنهادحذف بند «الف» از لایحه اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم که براساس آن متن «بنیادها ونهادهای انقلاب اسلامی که عهده دار وظایف حاکمیتی می باشند با تایید مقام معظم رهبری» به ماده 2 قانون، الحاق و تبصره 3 ماده مذکور حذف می گردد، را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در توضیح پیشنهاد خود افزود: در این لایحه یک بند 4 اضافه کرده که بنیاد های انقلاب اسلامی که عهده دار وظایف حاکمیتی می باشند باتایید مقام معظم رهبری مشمول پرداخت مالیات می باشند که چنین چیزی ضرورتی ندارد.

وی در ادامه افزود: از آنجا که تکلیف مواردی مثل آستان قدس رضوی که کار اقتصادی نمی کند مشخص است و تکلیف بنیاد مستضعفان و قرار گاه خاتم الانبیاء و نهادهایی از این دست که کار اقتصادی انجام می دهند باید مالیات بدهند در نتیجه چرا باید ولی فقیه را وارد یک مسئله اقتصادی کنیم و بعد برای ایشان تعیین تکلیف کنیم.

وی درپایان با این استدلال که باحذف این بند نتیجه این می‌شود که بنیادهای انقلابی که عهده دار وظایف حاکمیتی هستند و کار اقتصادی می کنند باید مالیات بدهند، از نمایندگان خواست تا به حذف بند مذکور رای دهند.

کد N133370

وبگردی