آفتاب
آیت‌الله وحیدخراسانی:

خداوند، از حال انسان غافل نمی‌ماند

خداوند، از حال انسان غافل نمی‌ماند

آیت‌الله حسین وحیدخراسانی گفت: آفرینش انسان نشان دهنده عظمت پروردگار است و آفرینش انسان، عقل را مبهوت می‌کند.

آیت‌الله حسین وحیدخراسانی گفت: آفرینش انسان نشان دهنده عظمت پروردگار است و آفرینش انسان، عقل را مبهوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس تفسیر قرآن کریم در مسجد اعظم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از سوره یس گفت: طبق این آیات خیر، صلاح و لطف از سوی خدای متعال شامل حال ما می‌شود در حالی که نقص و قصور از طرف انسان است.

این مرجع تقلید افزود: خداوند برای انسان خیر و فضل می‌خواهد اما انسان هیچ خیری ندارد و همه بدی و تقصیر از اوست.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از قرآن و عترت خاطرنشان کرد: قرآن کریم و سخنان ائمه اطهار (ع) و معصومین(ع)، راهنما و مرجع مهمی در زندگی انسان هستند.

وحید خراسانی تصریح کرد: انسان اگر به مقام عقل نظری و عملی برسد می‌تواند انسان واقعی شود و راه رسیدن به عقل بهره گیری از قرآن و عترت است.

وی آفرینش را نشانه عظمت پروردگار دانست و عنوان کرد: در آفرینش انسان نظم و انضباط خاصی وجود دارد که عقل را مبهوت می‌کند و عظمت پروردگار را نشان می‌دهد.

این استاد برجسته حوزه اظهار کرد: خدای متعال انسان را برای احسن اعمال خلق کرده است و انسان باید بداند که خداوند حتی لحظه‌ای از او غافل نیست چرا که خداوند قیوم است و از امور انسان غافل نیست.

وی غفلت انسان را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند عدم نیست پس از حال انسان غافل نمی‌ماند اما انسان در شبانه روز در حال غفلت است و هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که من همیشه و در همه لحظه‌ها به یاد خدا هستم.

وحید خراسانی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را برای رشد، کمال و افضل درجات خلق کرد و همه ملزومات را در این راه در اختیار بشر قرار داد و حتی پیامبران و معصومین(ع) را برای هدایت او فرستاد تا از غفلت دوری کند.

انتهای پیام

کد N133319

وبگردی