آفتاب

لیونی: عدم دستیابی به توافق صلح یعنی پایان صهیونیزم و کشور یهود

لیونی: عدم دستیابی به توافق صلح یعنی پایان صهیونیزم و کشور یهود

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم اعلام کرد که عدم دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها به معنای "پایان کشور یهود، صهیونیزم و دموکراسی" است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، "تزیپی لیونی"، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و مذاکره‌کننده ارشد این رژیم در روند صلح با فلسطینی‌ها در سخنرانی خود در کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی در قدس اظهار کرد: بیشتر ساکنان اسرائیل از توافقی که ضامن منافع اسرائیل باشد، حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود، افرادی هم هستند که مخالف دستیابی به توافق هستند، چرا که آنها زمین اسرائیل را به کشور اسرائیل ترجیح می‌دهند؛ اما آنها در خصوص بهای این ایدئولوژی که پایان صهیونیزم و کشور یهود و دموکراسی است، سخنی به میان نمی آوردند.

این مقام اسرائیلی عنوان داشت: دیگر نباید سخنی پیرامون واحدهای یهودی‌نشینی گفته شود که در خارج از شهرک‌های یهودی‌نشین ساخته شده‌اند. من به خاطر شهرک‌های یهودی‌نشین مبارزه خواهم کرد، اما واحدهای یهودی‌نشین که خارج از شهرک‌ها قرار دارند بخشی از امنیت اسرائیل نیستند و هدف از ‌آنها عدم دستیابی به توافق است.

تزیپی لیونی در خصوص توافق چارچوبی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا آن را مطرح ساخته است، خاطرنشان کرد: در صورتی که این توافق دارای توازن باشد و از منافع اسرائیل حمایت کند، مناسب است و فلسطینی‌ها نیز باید از حقوق خود کوتاه بیایند، چرا که آنها تنها از طریق مذاکرات می‌توانند کشوری را تشکیل دهند.

انتهای پیام

کد N133316

وبگردی