آفتاب
/نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی/

رئیس هیات پارلمانی تونس:با تعصبات مذهبی و طایفه‌ای مقابله کنیم

رئیس هیات پارلمانی تونس:با تعصبات مذهبی و طایفه‌ای مقابله کنیم

رئیس هیات پارلمانی تونس خطاب به کشورهای مسلمان از آنان درخواست کرد تا به مقابله با تعصبات طایفه‌ای و مذهبی و توسعه علم و زیست‌های اقتصادی بپردازند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عربی العابد در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: شاهد فرصت تاریخی برای ایجاد تغییرات موثر در جهت حل چالش‌های عمیق کشورهای اسلامی هستیم.

وی افزود:‌ بحران‌های مختلف زمینه تندروی و افراط‌گرایی را به وجود آورده است که این افراط‌گرایی منجر به تجزیه کشورهای اسلامی می‌شود. وظیفه داریم در برابر این چالش‌ها اقدام مشترک انجام دهیم اما اولویت‌های مورد نیازمان را باید مشخص و برنامه‌های کاری تدوین کنیم.

رئیس هیات پارلمانی تونس خواستار شکل‌گیری ساختاری فعال برای نزدیکی دیدگاه‌های کشورهای اسلامی شد و افزود: وقت آن است که راهبردهای درازمدتی را ترسیم کنیم تا به فعالیت‌های مشترک برسیم. توجه به این موضوع موجب خارج شدن اراضی فلسطین از دست اشغالگران می‌شود.

وی از تشکیل دولت فلسطین استقبال کرد و افزود: از مساله فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کنیم. از تلاش جامعه بین‌الملل برای در پیش گرفتن تلاش‌های عادلانه نیز حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: وظیفه پارلمان‌های اسلامی و سایر مراجع بین‌المللی است تا در جهت برقراری صلح در منطقه تلاش کنند.

وی حمایت از کشور سوریه را مورد تاکید قرار داد و افزود: از خونریزی ملت و چپاول امکانات کشور سوریه و رسیدن به راه‌حل همه جانبه در سوریه نیز حمایت می‌کنیم.

وی با نکوهش افراط گرایی دینی گفت: پدیده افراط‌گرایی دینی پدیده‌ای است که با همه ارزش های انسانی مخالفت می‌کند و دوگانگی‌هایی را در حوزه‌های اجتماعی به وجود می‌آورد در حالی که باید با فقر و تروریسم مقابله کرد.

رئیس هیات پارلمانی تونس خواستار برقراری ارزش‌های جامعه مدنی در کشور متبوعش شد و افزود: برقراری ارزش‌های دموکراسی در تونس تجارب حل مشکلات اجتماعی و برقراری امنیت و صلح است.

وی از کشورهای اسلامی درخواست کرد تا از تونس حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N133312

وبگردی