آفتاب
/نشست کمیته فلسطین بین‌المجالس اسلامی/

لاریجانی: برخی به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند

لاریجانی: برخی به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند

رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت که برخی کشورها به روش‌های مختلف به دنبال تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند در حالیکه این رژیم دچار ضعف شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در نشست سوم کمیته دائمی امور فلسطین که در حاشیه نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته در ایران با حضور رژیم دیکتاتوری شاه ارتباطات نزدیکی با رژیم صهیونیستی وجود داشت و این رژیم سفارت فعالی در ایران تاسیس کرده بود. متاسفانه در زمان شاه ارتباطات ایران با کشورهای عربی و مسلمان اندک بود اما بعد از پیروزی انقلاب معادله تغییر کرد و ارتباط ایران با کشورهای عربی مستحکم شد.

وی افزود: اولین گام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب برای استحکام روابط با کشورهای عربی و اسلامی در ساعت 11 چنین روزی (30 بهمن ماه سال 57) برداشته شد. در آن روز سفارت رژیم صهیونیستی از آنها گرفته شد و با حضور مرحوم یاسر عرفات در تهران این سفارت به سفارت مردم مظلوم فلسطین تبدیل شد و از آن تاریخ حرکت ملت ایران در جهت پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین بوده است.

لاریجانی ادامه داد: امروز صحنه حوادث نشان می‌دهد که بر دو نکته تمرکز شده یکی اینکه با حوادث مختلفی که در دنیای اسلام پدید می‌آید یا با دسائسی آن را پدید می‌آورند و مشکلاتی که جلوی پای ملت‌های مسلمان می‌گذارند می‌خواهند شرایطی را به وجود آورند که موضوع فلسطین یا حمایت از آن فراموش شود البته چنین نمی‌شود و بیداری ملت‌های مسلمان حول حمایت از ملت فلسطین جدی است. اگرچه نیاز مردم فلسطین بیش از کمک‌هایی است که تاکنون به آنها صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی دچار ضعف شده یادآور شد: برخی دولت‌ها می‌خواهند به روش‌های مختلف رژیم صهیونیستی که یک غده سرطانی در منطقه است را تقویت کنند. رژیم صهیونیستی در حوادث 10 سال قبل دچار ضرر و زیان‌هایی شده و در جنگ‌ها دچار شکست شده اکنون نباید فرصتی به او داد بلکه باید فرصت تنفس را هم از این رژیم ستمکار بگیریم.

لاریجانی با اشاره به وجود یک کمیته مستقل در بین‌المجالس اسلامی برای توجه به مساله فلسطین تصریح کرد: جلسه امروز کمیته فلسطین به دلیل اهمیت شرایط و ضرورت حمایت از مردم فلسطین در سطح روسای پارلمان‌ها تشکیل شده و ما امیدواریم نتایج خوبی برای مردم مظلوم فلسطین داشته باشد.

انتهای پیام

کد N133299

وبگردی