آفتاب
نماینده مجلس لیبی :

چارچوب زمانی مشخص تعیین کنیم تا ملت سوریه شاهد صلح و ثبات باشد

چارچوب زمانی مشخص تعیین کنیم تا ملت سوریه شاهد صلح و ثبات باشد

نماینده مجلس لیبی گفت: ما مدتی است که شاهد تلاش‌های بین‌المللی هستیم تا راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه نیز پیدا کنیم و یک چارچوب زمانی مشخص نیز باید تعیین کنیم تا ملت سوریه شاهد صلح و ثبات باشد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نماینده پارلمان لیبی در دومین روز از نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: کشور لیبی امروز شاهد تحولات عملیاتی در جهت برقراری دموکراسی براساس قانون اساسی است و ملت لیبی نیز گام‌های خود را برای تکمیل این روند برمی‌دارد.

وی ادامه داد: در تاریخ 20 فوریه 2014 در زمان انتخابات مجلس موسسان لیبی زمینه برای تشکیل مجلس نمایندگان این کشور فراهم می‌شود تا دولت قانونی براساس قانون اساسی را تشکیل دهیم و این از آرزوهای ملت لیبی است.

عضو مجلس لیبی با بیان اینکه شرایط امروز می‌طلبد تا کشورهای اسلامی فعالیت‌های خود را برای هماهنگی بیشتر با یکدیگر تقویت کنند و ضدمخالفان با امت اسلامی نیز مقابله کنند، گفت:‌ باید در مقابل تروریسم نیز ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه ملت لیبی از مردم فلسطین حمایت می‌کند و برپایی دولت فلسطین را راه حل آن می‌داند، گفت: از اعضای PUICمی‌خواهیم فشارهای خود را از طریق سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با رژیم صهیونیستی افزایش دهد.

نماینده مجلس لیبی با بیان اینکه دیوار نژادپرستی که از سوی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ساخته شده باید شکسته شود، افزود: این اقدامات، جنایتکارانه و تروریستی است.

وی گفت: ما مدتی است که شاهد تلاش‌های بین‌المللی هستیم تا راه‌حل مسالمت‌آمیز برای بحران سوریه نیز پیدا کنیم و یک چارچوب زمانی مشخص نیز باید تعیین کنیم تا ملت سوریه شاهد صلح و ثبات باشند.

عضو مجلس لیبی با بیان اینکه از سازمان‌های خیریه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای پناهندگان سوری گسترش دهند، افزود: لیبی با همکاری و مشارکت‌های بین‌المللی تمامی انبارهای شیمیایی خود را خالی کرد و صداقت و همکاری با همه کشورها را نشان داد.

کد N133153

وبگردی