آفتاب
سرلشگر جعفری در جمع دانشجویان بسیجی؛

در عرصه مدیریتی تفکر پیرمردی شکل گرفته است /برخی از انقلابیون از اصول انقلابی فاصله گرفته اند

در عرصه مدیریتی تفکر پیرمردی شکل گرفته است /برخی از انقلابیون از اصول انقلابی فاصله گرفته اند

فرمانده سپاه پاسداران در جمع دانشجویان بسیجی گفت: الان در عرصه مدیریتی تفکر پیرمردی و میانسالی شکل گرفته که باید نگاه جوانگرایی در عرصه مدیریتی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران در جمع مسئولین بسیج دانشجویی که امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی 13آبان برگزار شد گفت: انقلاب با همه موانع و مشکلاتی که سر راهش بود الان وضعیت خوبی دارد در خارج کشور وضعیت خیلی بهتر است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج وجه مشترکشان انقلاب اسلامی است افزود: هرجا نام سپاه و نام بسیج است نام انقلاب نیز است و این راه و هدف ما را به هم نزدیک می کند لذا باید انسجام و یکپارچگی داشته باشیم و به دنبال وظایف و رسالت هایی که بر دوشمان هست باشیم.

سرلشگر جعفری با اشاره به اینکه تلاش می کنیم انتظار انقلاب بر آورده شود افزود: پرسشی که الان مطرح است این است که امروز باید چه نقشی را ایفا کنیم و اگر این دغدغه را نداشته باشیم نمی توانیم اسم خود را بسیجی بگذاریم بسیجی یعنی کسی که دغدغه انقلاب دارد.

وی افزود: یکی از دعواهایی که ما با خیلی ها داریم همین دعواهای سال 88 سر همین مسأله انقلاب بود و این خیلی چیز پیچیده ای نیست انقلاب اسلامی یک حرکت جمعی تحت رهبری یک فقیه عادل است و ولی فقیه جامعه را به سمت اسلامی شدن و به سمت محقق شدن اهداف اسلامی و آموزه های دینی پیش می برد.

سرلشگر جعفری با بیان اینکه اما می بینیم نگاه دیگری هم در کنار این نگاه وجود دارد افزود: برخی انقلاب را درهمان مرحله اول می بینند و اگر نگاه دینی به انقلاب وجود نداشته باشد انقلاب مثل نگاه به انقلاب شوروی و فرانسه می شود.

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه به برخی از تفکرات رایج در دوم خرداد اشاره کرد و گفت: در دوران دوم خرداد شعار توقف انقلاب را دادند و اصلاً مشکل ما با این تفکرات این است که بعضی آنها را اعلام نمی کنند و در عمل این راه را می روند و کاری با ارزش ها و اصول انقلاب ندارند از جمله ان هایی که نگاهشان به خارج به اروپایی ها و غربی ها است در حالی که انقلاب اسلامی می خواهد مبنای دینی را در جامع، در سیاست، در اقتصاد و در مسایل فرهنگی پیاده کند.

وی با بیان اینکه مشکل از نگاه غیر اسلامی، سکولاری ولیبرالیستی به مدیریت شروع می شود ادامه داد: خیلی ها حرف واقعی خود را به مردم نشان نمی دهند و نمی زنند واین مشکل بزرگی است که با پوشش حرف دیگری می زنند ولی به شکل دیگری رفتار می کنند که قرآن به این نوع عملکردها نفاق می گوید.

سرلشگر جعفری ادامه داد: این مشکل، مشکل اساسی است چون این مشکل هماهنگ می شود با دشمن خارجی و آمریکا و اسرائیل نمی توانند شاهد پیشرفت اهداف و آرمان های انقلاب باشند لذا وقتی امریکا که قدرت بزرگ مادی را دارد هر چند از نظر ما پوشالی است هماهنگ می شود با مخالفین راه راستین اسلام یک تهدید جدی در راه انقلاب اسلامی به وجود می آید.

فرمانده سپاه سپس به سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از مردم تبریز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی دارای دو نوع آرمان است، آرمان ایجابی و آرمان سلبی. عمل به تعالیم اسلام، اقتصاد مستقل،فرهنگ غیروابسته، آرمان ایجابی و اینها اهداف انقلاب است و باید تلاش کنیم به این اهداف نزدیک شویم.

سرلشگر جعفری درمورد آرمان های سلبی نیز گفت: تسلیم نشدن در برابر نظام سلطه و نفی نظام سلطه جزو آرمان های سلبی است و انقلاب اسلامی در آرمان های سلبی موفق عمل کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه علوم انسانی غربی مبنایش مادیات و جدا کردن دین از سیاست است ادامه داد این علوم انسانی در دانشگاه ها تدریس می شود البته شناخت فلسفه غرب خوب است اما نه برای عمل ما، اولین لازمه رها شدن از این علوم غربی این است که با مبنای علمی دینی آشنا شویم.

وی سپس خطاب به دانشجویان بسیجی حاضر نیز گفت: امیدی به نسل قبلی نداشته باشید چراکه چون یا اینها از انقلاب فاصله گرفته اند یا تربیت شده علوم غربی هستند و در خارج و انگلیس و فرانسه تحصیل کرده اند.

 وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که در دوران جوانی انقلابی اند در سنین بالا وقتی می خواهند کار کنند و نقش ایفا کنند بسیار سخت است که انقلابی بمانند و مشکل ما با خیلی از انقلابیون قبلی همین است چون نتوانستند خود را حفظ کنند، مبنای انقلابی ماندن این است که به سخنان ولی فقیه گوش داده شود ولی آقا انقلابی بوده و الان در مقابل ولی فقیه نظر دارد این انقلابی بودن هست ولی نه انقلابی اسلامی،  اگر معنویت و خودسازی باشد انقلابی بودن و انقلابی ماندن به همراهش می آید.

وی سپس ادامه داد: اگر صادق هستیم که هستیم باید به دنبال این باشیم که دغدغه و راه شهیدان چه بوده است؟ حمایت ازولی فقیه و حمایت از انقلاب اسلامی در همه وصیت نامه شهدا است و باید بدانیم برای اثرگذاری باید خیلی بیشتر از این تلاش کنیم.

فرمانده سپاه درباره وضعیت کشور نیز گفت: ما کشورمان بحرانی است، ما بحران داریم و چه بحرانی بالاتر  از این که آموزه های دانشگاهی متناسب با آینده اصول انقلاب نیست.

در ادامه این نشست سرلشگر جعفری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه راهبرد ما برای صدور انقلاب چگونه است در حالی که برخی مسئولین کشور ساختار جهانی را پذیرفته اند گفت: صدور انقلاب پیشکشتان بیایید کاری کنیم داخل کشور را درست کنیم صدور انقلاب با ایستادگی و مقاومت دارد انجام می شود و در بزرگترین مقطع زمانی یعنی در زمان جنگ انقلاب صادر شده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره نحوه فعالیت سپاه در عرصه فرهنگی و حضور جوانان در عرصه های مدیریتی کشور نیز گفت: سپاه در عرصه فرهنگی جدیداً وارد شده و استفاده از نیروهای جوان شاید مستقیم توسط سپاه انجام نگیرد ولی ظرفیتی ایجاد کردیم به نام بنیاد خاتم اوصیاء که در سراسر کشور کار حمایت و پشتیبانی از افرادی که فعالیت فرهنگی می کنند را انجام می دهد.

وی ادامه داد: الان تفکر در عرصه مدیریتی به تفکر میانسالی و پیرمردی برگشته و باید نگاه جوانگرایی در تفکر مدیریتی صورت بگیرد.

سرلشگر جعفری در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره حضور فرماندهان نظامی در دانشگاه ها با توجه به دستورات مقام معظم رهبری گفت: بعد از اینکه از حضرت آقا استعلام کردیم ایشان فرمودند فرماندهان نظامی در دانشگاه های نظامی و دانشگاه های سپاه حضور داشته باشند.

فرمانده سپاه در پاسخ به سوال دیگری درباره فضای سیاسی بخصوص فضای بین المللی و پارادوکس هایی که در مواجه با نظام بین المللی روبرو هستیم گفت: الان یک مقطع بسیار حساسی است که بنا به اراده حضرت آقا دولت وارد مذاکره شده و با نرمش قهرمانانه که فرمودند باید مذاکره انجام شود با هدف اینکه فشارهای تحریم ها برداشته شود و اگر مسئولین کشور نا امید شدند بیایند به توانمندی های داخل تکیه بزنند البته به شرطی که اصول حفظ شود.

وی ادامه داد: مسئولین قطعاً می توانند مواضع بهتری بگیرند اما به دلیل حساسیت این مقطع زمانی این کار باید به جلو برد تا ان شاء الله به نتیجه برسیم و بهانه دست کسی ندهیم تا ببینیم بعداً چه می شود هدف این کار هم برداشته شدن فشار معیشتی از دوش مردم است.

کد N133149

وبگردی