آفتاب

یانوکویچ: درگیری‌های خشونت‌آمیز کار دولت نبود

یانوکویچ: درگیری‌های خشونت‌آمیز کار دولت نبود

تسنیم نوشت:

رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد، دولت کیف هیچ نقشی در درگیری های خشونت آمیز اخیر بین معترضان و نیروهای امنیتی نداشته است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین در حالی دولت کیف را از دست داشتن در هرگونه درگیری خشونت آمیز و مرگبار بین نیروهای امنیتی و معترضان بی تقصیر دانسته که تظاهرکنندگان ضد دولتی را عامل اصلی این درگیری ها معرفی کرده است. در درگیری های روز گذشته در شهر کیف حداقل 25 نفر کشته شده اند.
بر اساس این گزارش یانوکویچ تاکید کرد، اعتراضات خیابانی اصول دموکراتیک را نقض کرده است. وی از معترضان خواست تا خود را از هرگونه اقدام خشونت‌آمیز و افراطی که موجب خونریزی در کشور می شود، جدا کنند و از این گونه اقدامات ابراز برائت و دوری نمایند. در درگیری های روز گذشته علاوه بر کشته شدن 25 نفر بیش از 241 نفر نیز زخمی شده اند.
درگیری های داخلی در اوکراین حداقل به 3 شهر دیگر این کشور نیز گسترش پیدا کرده است. مقام های اوکراینی محدودیت هایی را در ورود وسایل نقلیه به پایتخت اعمال کرده اند. نیروهای امنیتی اوکراین روز گذشته تا ساعت 6 بعد ازظهر به مخالفان فرصت داده بودند تا به حضور خود در میدان استقلال شهر کیف پایان دهند و در غیر این صورت از همه تدابیر لازم برای پاکسازی این میدان استفاده می کنند.
اعتراضات داخلی اوکراین از نوامبر گذشته پس از مخالفت یانوکویچ با امضای قرارداد تجاری با اتحادیه اروپا و چرخش ناگهانی وی به سوی روسیه آغاز شده است. روسیه نیز قول داده است تا 15 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار کیف قرار دهد. روسیه تاکنون 5 میلیارد دلار از این کمک مالی را در اختیار اوکراین قرار داده است.

5252

کد N133096

وبگردی