آفتاب

اسنودن رئیس نهاد دانشجویی دانشگاه گلاسگو شد

اسنودن رئیس نهاد دانشجویی دانشگاه گلاسگو شد

ادوارد اسنودن به عنوان نماینده رسمی تشکیلات دانشجویی دانشجویان دانشگاه گلاسگو در اسکاتلند انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، دانشجویان نهاد دانشجویی دانشگاه گلاسگوی اسکاتلند اعلام کردند ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را انتخاب کرده‌اند تا درباره حقوق دموکراتیک یک بیانیه صادر کند.

این دانشجویان در بیانیه‌ای عنوان کردند: ما به ادوارد اسنودن و دیگر افشاگران شجاع نشان دادیم که با آن‌ها صرف نظر از مکانی که هستند، همبستگی داریم.

ادوارد اسنودن که به افشای جزئیات مربوط به جاسوسی‌های اینترنتی و تلفن آژانس امنیت ملی آمریکا پرداخته توانسته در روسیه پناهندگی موقت به دست آورد.

پیشتر دانشجویان دانشگاه گلاسگو اعلام کردند، از طریق وکیل با ادوارد اسنودن تماس برقرار کرده‌اند و اسنودن پذیرفته تا این سمت را که به عنوان رئیس این تشکیلات دانشجویی شناخته شده بر عهده بگیرد.

دیگر روسای سابق این تشکیلات دانشجویی در دانشگاه گلاسگو شامل «وینی ماندلا» است. دانشجویان در حالی اسنودن را به عنوان نماینده رسمی خود انتخاب کرده بودند که می‌دانستند وی قادر به سفر به گلاسگو نخواهد بود.

با توجه به آنکه انگلیس با آمریکا توافق استرداد مجرمین دارد و اسکاتلند نیز تحت قیومیت انگلیس است بعید است اسنودن بتواند به گلاسگو سفر کند.

دارندگان پیشین این سمت «وینی ماندلا» و «مردخای وانونو»، افشاگر اطلاعات اتمی اسرائیل هستند.

انتهای پیام

کد N133023

وبگردی