آفتاب
دیدار روسای مجالس جمهوری اسلامی و ترکیه

لاریجانی: حضور هیات پارلمانی ترکیه در ایران نشانه عمق مودت دو کشور است

لاریجانی: حضور هیات پارلمانی ترکیه در ایران نشانه عمق مودت دو کشور است

جمیل پیچک رئیس مجلس ترکیه و هیات همراه صبح امروز(چهارشنبه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار حضور هیات پارلمانی ترکیه در اجلاس اخیر تهران را نشانه عمق دوستی و مودت میان دو کشور دانست و گفت: ترکیه از کشورهای مهم و تاثیرگذار منطقه است و همکاری‌های دو کشور در کمک به حل مسائل جهان اسلام از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به توافقات دو کشوردر زمینه‌های مختلف گفت: توسعه مناسبات دو کشور مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ترکیه را دوست و برادر ارزشمندی برای ایران دانست و گفت: رایزنی‌ و همکاری دو کشور در عرصه روابط دوجانبه و منطقه اهمیت فراوانی دارد.

جمیل چیچک رئیس مجلس ترکیه نیز با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایرن در توجه و اهتمام ویژه برای حل مسائل جهان اسلام گفت: ریاست ایران بر اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تحکیم و تقویت وحدت مسلمانان تاثیر به سزایی دارد.

رئیس مجلس ترکیه در ادامه با اشاره به روابط دو کشور گفت: گسترش ارتباطات همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان اصلی مهم در سیاست‌ خارجی ترکیه قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به به اوضاع حساس منطقه و جهان اسلام خواستار افزایش رایزنی و مشورت دو کشور به منظور یافتن راه‌حل مشکلات منطقه گردید.

انتهای پیام

کد N133016

وبگردی