آفتاب
نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی

نماینده اندونزی پیشنهاد کرد:تشکیل شبکه مشترک کشورهای اسلامی برای ارائه تصویر درست از اسلام

نماینده اندونزی پیشنهاد کرد:تشکیل شبکه مشترک کشورهای اسلامی برای ارائه تصویر درست از اسلام

نماینده مردم اندونزی پیشنهاد کرد برای ارائه تصویر درست از اسلام شبکه درست بین کشورهای اسلامی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمد سویور ایمان در دومین روز از نهمین اجلاس بین‌المجالس اسلامی گفت: ما نیازمند اتحاد ملت‌های مسلمان هستیم و باید در قبال غرب که ازطریق رسانه‌های قدرتمند خود سعی دارد بر افکار عمومی تاثیر بگذارد محتاط باشیم.رسانه‌های غربی تبلیغاتی سویی در مورد اسلام دارند و ما باید به عنوان کشورهای اسلامی همکای بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: تشکیل شبکه مشترک بین کشورهای اسلامی می‌تواند راهکار خوبی برای ارائه تصویر درست از اسلام باشد و در کنار این باید انسجام‌مان را بیش از پیش تقویت کنیم.

نماینده پارلمان اندونزی با اشاره به توجه بین‌المجالس اسلامی به موضوع استقلال کشورها و تمامیت ارضی آنها از جمله مساله فلسطین یادآور شد: مسائلی مثل امور اقتصادی، محیط زیست، حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان از جمله مواردی است که در اجلاس‌ همکاری‌های اسلامی باید مورد بحث قرار گرفته و باید تلاش‌های‌مان را بیشتر کنیم و همکاری‌هایمان را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ما با جوامع بین‌المللی همکاری‌های نزدیکی داریم تا مانع ساخت و ساز اسرائیل در داخل خاک فلسطین شویم.

دکتر محمد سویور ایمان افزود: ما همچنین امیدواریم سوریه بتواند با بحران‌های پیش رو مقابله کند و از طریق صلح آمیز به راه‌حل مناسبی دست یابد تا بتوانیم آتش بس را در سوریه برقرار کنیم.

وی خواستار افزایش حجم تجارت بین کشورهای مسلمان شد و گفت: با توجه به رکود اقتصادی در جهان ما باید همکاری‌های اقتصادی خود را بیش از پیش تقویت کنیم کشورهای اسلامی می‌توانند از این طریق با بحران‌های مالی و اقتصادی جهان مبارزه کنند.

نماینده پارلمان اندونزی با تاکید بر اینکه لزوم توجه بیشتر به کاهش نرخ فقر در بین کشورهای اسلامی اضافه کرد: کشورهای مسلمان همچنین باید برای بهبود وضعیت زمین تلاش کنند و با درنظر گرفتن تغییرات جوی از انرژی سبز استفاده کنند زیرا این یک واقعیت است که منابع نفت روزی به پایان می‌رسد لذا باید استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان عدم تبعیض جنسیتی بین زنان و مردان را خوستار شد.

انتهای پیام

کد N132767

وبگردی