آفتاب
ملاقات روسای مجالس ایران و کویت

لاریجانی:جمهوری اسلامی همیشه پیگیر امنیت و ثبات کشورهای منطقه بوده است

لاریجانی:جمهوری اسلامی همیشه پیگیر امنیت و ثبات کشورهای منطقه بوده است

مرزوق علی الغانم، رییس مجلس ملی کویت، شامگاه سه‌شنبه (29/11/92) در حاشیه کنفرانس روسای مجالس اسلامی درتهران با دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،در این دیدار ابتدا علی لاریجانی با اشاره به روابط خوب بین جمهوری اسلامی ایران و کویت، مناسبات فیمابین را مبتنی بر سیاست حسن هم جواری، اشتراکات متعدد دینی و منطقه‌ای و همچنین احترام و منافع متقابل دانست و گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران همواره حفظ روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای همسایه بوده است.

وی همچنین گفت: توصیه موکد رهبر معظم انقلاب مبنی بر گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با کشورهای مسلمان از جمله با کشور دوست و برادر کویت بر اهمیت این امر می‌افزاید.

لاریجانی برگزاری کنفرانس سران مجالس اسلامی در تهران را نشانگر اهتمام دائمی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تلاش برای حفظ وحدت و همدلی بین ملل مسلمان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضوی از پیکره امت اسلام، همواره خواستار پیشرفت و سعادت و وحدت ملل مسلمان براساس آموزه‌های دین مبین اسلام بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه ای گفت: حفظ ثبات و امنیت منطقه‌ای باید توسط اعضای آن صورت گیرد .جمهوری اسلامی همیشه پیگیر امنیت و ثبات کشورهای منطقه بوده است.

وی افزود: بحران‌های منطقه‌ای هیچگاه راه‌حل نظامی نداشته و تنها از طریق گفت‌وگوهای سیاسی و حاکمیت عقل و تدبیر، شاهد پایان تنش‌ها بوده‌ایم و امروز رسالت مهم کشورهای مسلمان کمک به خاموش شدن آتش فتنه در درون خانواده بزرگ اسلام است.

در ادامه این دیدار همچنین مرزوق علی الغانم، رییس مجلس ملی کویت، با ابراز خرسندی از حضور در کشورمان برای شرکت در کنفرانس روسای مجالس اسلامی گفت: مشارکت در سطح بالای روسای کشورهای اسلامی در کنفرانس تهران بیانگر جایگاه مهم جمهوری اسلامی در جهان اسلام است و جمهوری اسلامی با برگزاری شایسته آن،‌نقطه عطفی در اتحادیه بین المجالس اسلامی در رسیدگی به مشکلات مبتلابه مسلمانان بر جای نهاد.

رییس مجلس کویت در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم و قدرتمند در سطوح منطقه است که کویت خود را مفتخر به استمرار روابط خوب با این کشور می‌داند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید با نقش آفرینی خود در حل مشکلات منطقه‌ای حضور جدی و فعال داشته باشد.

وی در ادامه گفت: کویت معتقد است برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز و منطبق با مقررات بین‌المللی است و امیدواریم مذاکرات مربوط به نتایج مطلوب و دلخواه منتج شود.

انتهای پیام

کد N132746

وبگردی