آفتاب
همزمان با برگزاری مسابقات سراسری قرآن

نشست‌های تخصصی قرآنی در شیراز برپا می‌شود

نشست‌های تخصصی قرآنی در شیراز برپا می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: امسال همزمان با سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شیراز، نشست تخصصی نیز با همکاری دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم در یک نشست خبری اعلام کرد: نشست تخصصی با عنوان اعجاز قرآن، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، قرآن پژوهان و صاحبان نظر و اندیشه در مسائل قرآنی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد جذابیت در مسابقات سراسری قرآن کریم فارس، گفت: اگرچه همواره نمایشگاه و فعالیت‌های نمایشگاهی در مسابقات قرآنی به عنوان اقدامی جنبی دیده و دنبال می‌شد، اما امسال، این نمایشگاه به عنوان یک فعالیت محوری و رکنی در مسابقات قرآنی تبدیل شده است.

حسینی مقدم تصریح کرد: نمایشگاه قرآنی با همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها و با حمایت موسسه مالی ثامن الحجج و انصار و همچنین همراهی اداره کل ارشاد و شهرداری شیراز، در سطح بسیار مطلوب به لحاظ کمیت و کیفیت، برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای نیز روز جمعه 2 اسفند ماه با همکاری مدیریت دانشکده علوم قرآنی شیراز، تحت عنوان پرتوقرآن بر حافظ و حافظان قرآن در جوار آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.

حسینی مقدم تصریح کرد: این از جذابیت‌های ویژه مسابقات قرآنی است که همه همدل و همراه، همه امکانات و برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر لازم را در مسیر برگزاری مراسمی باشکوه و در خور شان و جایگاه قرآن و همچنین متناسب با جایگاه استان فارس و شیراز همسو کرده‌اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین گفت: هم اینک با برگزاری روزانه 20 محفل قرآنی در نقاط مختلف استان فارس، به استقبال سی و ششمین دوره مسابقات سراسری اوقاف می‌رویم مسابقاتی که با تلاش و حمایت آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و همچنین همراهی و پشتیبانی مطلوب استاندار فارس، میزبانی آن به شیراز اعطا شده است.

نمایشگاه قرآنی در قالب 60 غرفه برپا می‌شود

همچنین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همزمان با رویداد فرهنگی بزرگ استان فارس و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، نمایشگاه قرآنی در قالب 60 غرفه برپا خواهد شد.

احمد همتی بوشهری گفت: در این نمایشگاه علاوه بر بخش‌های فرهنگی و قرآنی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف، موسسه‌ها و نهادهای قرآنی خصوصی نیز از نقاط مختلف کشور و شیراز حضور خواهند داشت.

وی از حضور 45 ناشر که اقدامات ویژه قرآنی انجام داده‌اند در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه غرفه هدیه قرآن با 50 درصد تخفیف، 4 موسسه دیجیتال فعال در عرصه فعالیت‌های نرم‌افزاری از قم، مرکز تحقیقات حوزه علمیه اصفهان، فرهنگسراهای قرآنی، تشکل‌های قرآنی و موسسات فعال در زمینه مسایل قرآنی حضوری پررنگ خواهند داشت.

همتی بوشهری با بیان اینکه در این دوره از مسابقات قرآنی، رسانه برتر نیز براساس میزان کارکرد و تاثیرگذاری، معرفی خواهد شد، گفت: برنامه‌های جنبی مطلوبی نیز پیش بینی شده که از جمله آن برگزاری نشست‌های پژوهشی با همکاری استانداری، حضور هنرمندان خوشنویسی در کارگاه‌های زنده کتابت قرآن، رونمایی از آثار هنری قرآنی در زمینه خوشنویسی، معرق و منبت و آثاری از استاد احمد نیریزی، است.

وی وسعت فضای نمایشگاهی را بیش از یک هزار متر مربع اعلام و با تصریح اینکه، این نمایشگاه و تجهیزات موجود در آن بیمه است و به لحاظ امنیت، تدابیر لازم در خصوص حفاظت از آن اندیشیده شده، از عرضه برخی آثار خوشنویس معاصر حسینی ارسنجانی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: خوشبختانه در برپایی این نمایشگاه تمام دستگاه‌ها همکاری خوب و حضوری فعال داشته‌اند.

همتی بوشهری برگزاری مسابقات قرآنی را بهار واقعی فارس و شیراز دانست و گفت: در این نمایشگاه، غرفه‌هایی خاص کودکان و نوجوان و با هدف تغذیه فکری و روحی آنان، پیش بینی شده است.

انتهای پیام

کد N132588

وبگردی