آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

اظهارات حقوق بشری آمریکا درباره ایران، مضحک است

اظهارات حقوق بشری آمریکا درباره ایران، مضحک است

آیت‌الله مکارم شیرازی، طرح گزینه روی میز آمریکا را نشانه یاغی‌گری آنان دانست و اظهارات حقوق بشری آنان را درباره ایران مضحک توصیف کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی، طرح گزینه روی میز آمریکا را نشانه یاغی‌گری آنان دانست و اظهارات حقوق بشری آنان را درباره ایران مضحک توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ادعای حقوق بشر مطرح شده از سوی آمریکا و غرب گفت: کشورهای غربی و آمریکا تلاش می‌کنند تا با ظاهری شکیل و زیبا باطن جنایت‌آمیز خود را بپوشانند.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی دنیا شاهدیم که ظاهر آن تمدن و حقوق بشر و مجامع جهانی است که قرار است از حقوق انسان‌ها دفاع کنند اما در باطن انواع و اقسام جنایت‌ها را به اسم حقوق بشر مرتکب می‌شوند و بر مردم مظلوم دنیا تحمیل می‌کنند.

این مفسر قرآن با اشاره به اظهارات سخیف دولتمردان آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل درباره ایران تصریح کرد: کسی که می‌گوید گزینه نظامی روی میز است یاغی است یا نه؟ کدام قانون به شما اجازه این گستاخی را داده است، من هر وقت اراده کنم حمله می‌کنم با کدام مجوز و قانون؟.

این مرجع تقلید گفت: واقعا مضحک است که آمریکایی‌ها با آن سابقه و عملکردشان در نقض آشکار حقوق بشر دم از حقوق بشر می‌زنند، یا رژیم صهیونیستی که می‌گوید اگر صلاح بدانم به سوریه و مراکز اتمی ایران حمله می‌کنم؛ آیا یاغی‌گری چیزی غیر از این است؟ این همه نهاد و مجامع حقوق بشر برای چیست؟ این توحش و بربریت است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «باید این مسائل گفته شود» تصریح کرد: معلوم نیست اینها از ما چه می‌خواهند؟ اینها می‌گویند برنامه هسته‌ای شما باید مسالمت‌آمیز باشد اما خودشان انبارهای تسلیحات کشتار جمعی دارند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ما سر سوزنی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای تخلف نمی‌کنیم، در سوریه نیز به انتخاب مردم تن دهید و نیازی به این گونه مذاکرات هم نیست.

مکارم شیرازی با انتقاد از حاکم بودن ادبیات زور در بین قدرت‌های جهانی، گفت: باید از خدا بخواهیم که ما را بر دشمنان مسلط گرداند و شر اشرار و فجار را به خودشان برگرداند.

این مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنانش به مباحث اخلاقی پرداخت و با بیان این‌که «وقتی علائم عذاب پدیدار شد توبه انسان پذیرفته نمی‌شود» گفت: هر کس خود را در حریم امن ببیند بر ارتکاب گناه اصرار می‌ورزد.

مکارم شیرازی افزود: صدام خود را در حریم امن می‌دید، تکبر او در حد اعلی بود، اما سر آخر کار او به اعدام کشیده شد، سایر دیکتاتورها از جمله قذافی که تمام محافظین خود را از زنان و دختران انتخاب کرده بود، نیز به سرنوشت مشابهی دچار شدند، وضعیت شاه را نیز همه دیدند که چه فرجامی پیدا کرد.

وی یادآور شد: دینداری و اعتقاد راسخ به خدا آرامش روح و جان انسان است و افزون بر ثواب اخروی در دنیا نیز حالت آرام‌بخش به انسان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N132580

وبگردی