آفتاب
نماینده پارلمان بورکینافاسو:

نمایندگان پارلمان ها در سطح بین المللی برای بهبود جهان اقدام کنند

نمایندگان پارلمان ها در سطح بین المللی برای بهبود جهان اقدام کنند

نماینده پارلمان بورکینافاسو از نمایندگان پارلمان های اسلامی خواست تا در سطح بین المللی برای بهبود اوضاع جهان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، آلبر نوئل نماینده هیات پارلمانی بورکینافاسو در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی که در سالن اجلاس تهران در حال برگزاری است با بیان این که امیدوارم رحمت الهی شامل همه شرکت کنندگان شود گفت: سلام رئیس مجلس ملی بورکینافاسو را به شما ابلاغ می کنم و از رئیس مجلس ایران برای دعوت و حضور در این اجلاس تشکر می کنم.

وی با بیان این که یکی از اهداف این کنفرانس ارتقای همکاری سازمان همکاری های کشورهای اسلامی برای رسیدن به اهداف مشترک است گفت: همواره یکی از مشغله های ما توسعه کشورهای اسلامی بوده است و هیچ شکی نیست که مشارکت ما راه های جدیدی را در تعیین سیاست ها و اولویت ها به وجود می آورد.

نوئل با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات بودجه ای و شرایط ویژه نهمین اجلاس کشورهای اسلامی در بورکینافاسو برگزار نشد، گفت: همواره آماده ایم در جهت رسیدن به ایده آل های امت اسلامی همکاری کنیم .

نماینده هیات پارلمانی بورکینافاسو با اشاره به شرایط دشوار آفریقا اظهار داشت: آفریقا با مشکلات بسیاری مواجه است و ما خواستار برخورداری از حقوق اولیه هستیم. جهان به سرزمین ناامنی تبدیل شده و نمایندگان پارلمان ها باید در سطح بین المللی برای بهبود اوضاع جهان اقدام کنند.

وی افزود: برای رسیدن به صلح و امنیت همه باید تلاش کنیم و برای حل و فصل درگیری های جهانی باید به سمت همبستگی پیش برویم و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم.

کد N132515

وبگردی