آفتاب

اعتراض نماینده شاهین شهر به تغییر جداول بودجه 93 در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

اعتراض نماینده شاهین شهر به تغییر جداول بودجه 93 در جلسه امروز کمیسیون تلفیق

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با این ادعا که جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق مجلس غیرقانونی تشکیل شده است، گفت: در جلسه امروز جداول بودجه برخی سازمان ها و نهادها مورد بازنگری و تغییر قرار گرفته که این امر خلاف قانون است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، پس از اینکه حسینعلی حاجی نماینده مردم اصفهان اجازه نیافت تا تذکر خود را در خصوص برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق بیان کند، با اصرار وی فضای جلسه علنی برای دقایقی به بی نظمی کشیده شد. درنهایت محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را به عهده داشت به وی اجازه داد تا اخطار و تذکر خود را بیان کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی خطاب به ابوترابی فرد اظهار داشت: شما حق جلوگیری از بیان تذکرات و اخطارهای نمایندگان را ندارید.

وی با استناد به اصل 52 قانون اساسی ادامه داد: هر گونه تغییر در احکام بودجه تابع مقررات قانونی است و ماده 45 آیین نامه داخلی صراحت دارد که کمیسیون تلفیق تا زمانی می تواند جلسه داشته باشد که لایحه بودجه در صحن علنی مجلس به تصویب نرسیده باشد.

حاجی افزود: در حال حاضر بررسی لایحه بودجه در مجلس به پایان رسیده و روز دوشنبه آخرین اصلاحات در مورد ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه نیز انجام شد و تا الان هم گزارشی که نشان دهد شورای نگهبان بندی را مغایر با قانون اساسی دانسته، منتشر نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق اظهار داشت: امروز صبح به چه دلیل اعضای کمیسیون تلفیق دعوت شدند تا تشکیل جلسه بدهند و جداول را تغییر دهند در حالیکه جداول 20 بهمن ماه در زمان رسیدگی به لایحه بودجه با اعلام ریاست مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: کمیسیون تلفیق در ورود مجدد به بررسی جداول بودجه عملی غیرقانونی انجام داد و این اقدام خلاف قانون اساسی و آیین نامه مجلس شورای اسلامی بود.

وی خطاب به برخی اعضای کمیسیون تلفیق گفت: توبه کنید از کاری که مشروعیت نداشته است.

به گزارش مهر، صبح امروز کمیسیون تلفیق جلسه تشکیل داد که به دلیل این جلسه، جلسه علنی صحن مجلس شورای اسلامی با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد.

در جلسه کمیسیون تلفیق مجددا جداول بودجه سازمان ها و نهادها مورد تغییر و تحول قرار گرفته که این امر مورد انتقاد نمایندگان قرار گرفته است.

کد N132512

وبگردی