آفتاب
تحولات لیبی/

تاکید زیدان بر برگزاری انتخابات زودهنگام/ درخواست کنگره ملی برای انحلال شبه‎نظامیان

تاکید زیدان بر برگزاری انتخابات زودهنگام/ درخواست کنگره ملی برای انحلال شبه‎نظامیان

نخست وزیر لیبی بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام برای پایان یافتن بحران کنونی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، علی زیدان نخست وزیر لیبی از کنگره ملی(پارلمان) این کشور خواست مقدمات برگزاری انتخابات زودهنگام را برای پایان یافتن بحران کنونی فراهم کند.

نخست وزیر لیبی در اشاره به تهدیدهای شبه نظامیان، بر ضرورت ترجیح منافع ملی بر منافع گروهی و تحمیل نکردن نظرات به زور سلاح تاکید و ابراز امیدواری کرد که همه طرفها برای حل مشکلات به تفاهم دست یابند.

شبه نظامیان از کنگره ملی خواسته اند قدرت را به ملت واگذار کرده در غیر این صورت، پارلمان را به زور سلاح اشغال کرده و نمایندگانش را تحت پیگرد قرار خواهند داد.

کمیته دفاعی پارلمان لیبی شب گذشته خواستار انحلال شبه نظامیان القعقاع و الصواعق شده است.

عبدالرحمن شاطر عضو کمیسیون دفاعی پارلمان لیبی به خبرنگار خبرگزاری آناتولی گفته است این کمیته در پایان نشست اضطراری خود بر ضرورت انحلال شبه نظامیان القعقاع و الصواعق و غیر قانونی اعلام کردن آنها تاکید کرد.

این کمیته همچنین از نوری ابوسهمین فرمانده عالی نیروهای مسلح لیبی خواسته است شدیدترین اقدامات قانونی را علیه عثمان املیقطه و عماد الطرابلسی دو نفر از  فرماندهان شبه نظامیان اتخاذ کرده و در نزدیک ترین زمان ممکن، آنها را دستگیر کند.

این در حالی است که شبه نظامیان القعقاع در صفحه فیسبوک خود نوشته اند در نشستی که طارق متری رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در لیبی با فرماندهان شبه نظامیان القعقاع و الصواعق برگزار کرد، درباره دادن ماموریت 72 ساعته به وی برای بررسی این مسئله با کنگره ملی به منظور یافتن راه حل نهایی و ریشه ای برای حل بحران کنونی لیبی توافق به دست آمد.

کد N132443

وبگردی