آفتاب

تداوم ناآرامی و خشونت های سیاسی در تایلند

تداوم ناآرامی و خشونت های سیاسی در تایلند

تهران -ایرنا- در ادامه ناآرامی ها و خشونت های سیاسی در تایلند،معترضان مخالف دولت روز چهارشنبه تهدید کردند که به محل استقرار جدیدˈیینگلوک شیناواتراˈ نخست وزیر حمله خواهند و این درحالی است که درگیری های شدید خیابانی روز گذشته درˈبانکوکˈ پایتخت، 5 کشته و دهها مجروح برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانکوک، کاروانی از کامیون های حامل معترضان به سمت یک مجتمع وزارت دفاع تایلند در ˈبانکوکˈ که محل برگزاری نشست های نخست وزیر این کشور طی چند هفته اخیربوده ، به حرکت در آمده است.

گفته می شود نخست وزیر تایلند درپی اقدام معترضان برای مسدود کردن راههای ارتباطی دفتر نخست وزیری به این محل نقل مکان کرده است.

براساس این گزارش،درپی تهدید معترضان برای حمله به ستاد بحران نخست وزیری ، ˈسونیسا لرتپاکاواتˈ سخنگوی معاونت دولت تایلند اعلام کرد تمامی نشست های دولتی که قرار بود دروزارت دفاع برگزار شود، لغو شده است.

یک سخنگوی دفتر وزارت دفاع تایلند گفت که نخست وزیر از حضور در این وزارتخانه خودداری خواهد کرد چون مطلع است که حضور وی دراین مکان برای مقامات دفاعی و نیز مردم عادی به دلیل تشدید اعتراض ها مشکل ساز خواهد شد.

اعتراض های خیابانی در تایلند روز سه شنبه درپی درگیری معترضان با نیروهای پلیس ضد شورش که درصدد برچیدن موانع ایجاد شده ازسوی آنان بودند، شدت گرفت و طی این درگیری های خشونت آمیز یک پلیس و چهارغیرنظامی کشته و بیش از 60 نفر مجروح شدند.

به گفته پلیس تایلند 24 نفر از افسران پلیس دربین مجروحان هستند.

مخالفان دولت تایلند از آبان ماه تاکنون با برپایی اعتراض های خیابانی و اشغال مراکز دولتی در پایتخت خواستار برکناری نخست وزیر و اجرای اصلاحات وعده داده شده در کشور هستند.

آساق **1450**5981
کد N132402

وبگردی