آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس فلسطین:

نگرش ایران به مسئله فلسطین برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است

نگرش ایران به مسئله فلسطین برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سلیم زعنون، مسئله قدس شریف و فلسطین را به‌عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جهان اسلام خواند و گفت: نقطه ثقل وحدت اسلامی در حمایت از آرمان و حقوق ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  سلیم زعنون رئیس مجلس فلسطین و هیات همراه عصر سه شنبه با آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به حضور هیات پارلمانی فلسطین در نهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای اسلامی گفت: حضور رئیس مجلس فلسطین در این کنفرانس بسیار ارزشمند بود و امیدواریم این کنفرانس در حل مشکلات ملت مظلوم فلسطین راهگشا باشد.

وی افزود: نگرش ایران به مسئله فلسطین همه‌جانبه و برگرفته از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله قدس شریف و فلسطین را به‌عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جهان اسلام خواند و گفت: نقطه ثقل وحدت اسلامی در حمایت از آرمان و حقوق ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف می‌باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه انسانی و اسلامی خواند و گفت: کشورهای اسلامی نباید در مقابل اعمال وحشیانه صهیونیست‌ها سکوت کنند.

آقای سلیم زعنون رئیس مجلس فلسطین نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین گفت: ایران قوت قلب مردم فلسطین و حامی واقعی ماست.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس اخیر تهران، جمهوری اسلامی ایران را پیشگام تقویت و تحکیم وحدت جهان اسلام خواند و گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تلاش برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان قصد ایجاد انحراف در افکار عمومی نسبت به مسئله فلسطین دارند اما جمهوری اسلامی ایران در عمل از ما حمایت کرده است.

رئیس مجلس فلسطین در پایان این دیدار نسبت به ثمر بخش بودن اجلاس تهران جهت برداشتن گام‌های موثر برای حل مسئله فلسطین و رهایی سرزمین‌های اشغالی از چنگال صهیونیست‌ها ابراز امیدواری کرد.
 

کد N132329

وبگردی